در حالی که همه تیمهای مدعی و سرشناس آسیا تا عصر امروز؛ نتوانستند نمایش قابل قبولی ارایه دهند و در گلزنی کند و سنگین نشان داد، شاگردان کی روش تنها در نیمی از نیمه اول سه بار دروازه تیم ناشناخته یمن را باز کرد تا دام شگفتی سازان جام ملتها مقابل تیمهای بزرگ را پاره کند. امروز چین با هدایت مارچلو لیپی و کره جنوبی فینالیست دوره قبل خوش شانس بودند که با یک اختلاف گل قرقیزستان و فیلیپین را پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۷۰۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 07 January 2019
اولین مسابقه ایران مقابل یمن در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی امارات برگزار شد و مردان کی‌روش قدم اول را محکم برداشتند.

داور: ساتو ریوجی( داور ژاپن)

کمک داوران: هیروشی یاماچی، جوئن ماهارا( ژاپن)

کارت زرد: رامین رضائیان(ایران)، عبدالواسع المطری(یمن)، الحیفی(یمن)، مدیر عبدربه(یمن)،علاالدین محمد(یمن)

کارت قرمز:-

گل‌: مهدی طارمی(در دقایق 12 و 25برای ایران)، السوادی(گل به خودی در دقیقه 22 برای ایران)، سردار آزمون(در دقیقه 53 برای ایران)، سامان قدوس(در دقیقه 78 برای ایران)

دقیقه 93: شوت تماشایی ترابی به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت هم دژاگه نتوانست دروازه خالی را باز کند تا یمن شش تایی نشود . 

دقیقه 77 - گل پنجم برای ایران / سامان قدوس: ستاره لوشامپیونایی ایران، توپ برگشتی از روی خطایی که خودش گرفته بود را به شوتی دیدنی و سرضرب به تور دروازه یمن چسباند. ارسال خوب اشکان و ضربه سر پورعلی گنجی در این گل موثر بود.

دقیقه 69: مهدی طارمی در جناح راست و روی ضدحمله صاحب توپ شد که با فرار آزمون و پاس عمقی، سردار را در موقعیت گلزنی قرار داد اما نفوذ آزمون زاویه را بست و پاس مجدد او درون محوطه جریمه به طارمی نرسید و به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 53: بار دیگر ضربه سر آزمون روی ارسال خوب حاج‌صفی را سعد السوادی با واکنش خوب دفع کرد.

دقیقه 52 - گل چهارم برای ایران / سردار آزمون: ارسال از جناح راست با دفع ناقص مدافعان یمن و خروج ناموفق السوادی همراه شد تا آزمون در یکقدمی دروازه توپ را از خط عبور دهد.

جام ملت‌های آسیا 2019-ایران-یمن-team melli

دقیقه 48: رامین رضاییان با سر توپ عالی و ارسال دقیق روی پیشانی سردار آزمون، زمینه ساز ضربه سر مهاجم شماره 10 ایران شد اما بار دیگر سعد السوادی با واکنش عالی توپ را برگشت داد که ضربه محکم طارمی هم در ریباند بلوکه شد.

دقیقه 46: در ابتدای نیمه دوم کی روش تصمیم گرفت مجید حسینی را از میدان خارج و پژمان منتظری را وارد بازی کند.

دقیقه 38: با تکل اشکان دژاگه و توپ‌گیری او در میانه میدان، امید ابراهیمی صاحب توپ شد و با پیشروی چند متری در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت که شوت زمینی و دقیق او با واکنش خوب السوادی راهی کرنر شد.

دقیقه 25 - گل سوم برای ایران/مهدی طارمی: سانتر استادانه رضاییان از راست روی سر مهدی طارمی نشست تا توپ به گوشه دروازه یمن رفته و اختلاف به 3 گل برسد.

دقیقه 23 - گل دوم برای ایران / اشکان دژاگه: ضربه ایستگاهی که با خطای هند یمنی ها اعلام شده بود توسط اشکان دژاگه، کاپیتان ایران نواخته شد که شوت زمینی او بعد از برخود به تیرک عمودی دروازه به بدن سعود السوادی برخورد کرد و به تور دروازه چسبید. 

پوشش زنده/ ایران 5 - یمن صفر؛ تا دقیقه 78

دقیقه 12- گل برای ابران/ مهدی طارمی: شوت قدرتمند سردار از پشت محوطه جریمه را سعود السوادی به طور ناقص برگشت داد و طارمی با هوشیاری در ریباند و بغل پای حرفه ای و خونسردانه اش دروازه یمن را گشود.

دقیقه 11: اشتباه عجیب مجید حسینی در کناره خط طولی، بازیکن یمن را صاحب موقعیت خطرناکی کرد که ضربه احمد السروری روی ارسال بی‌دقت بود و توپ از پشت شش قدم تبدیل به گل نشد.

دقیقه 10: مانور مهدی طارمی در پشت محوطه جریمه یمن و شوت زمینی دقیق او به سمت دروازه با واکنش عالی سعود السوادی و شیرجه زمینی وی، به کرنر برای ایران تبدیل شد.

دقیقه 7: احمد السروری با پای کوتاه عمقی از میان مدافعان ایران عبور کرد و شوت خطرناکی زد که از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

گزارش زنده؛ دقیقه 37 / ایران 3 - یمن 0 / غرش یوزها با گل های برق آسای طارمی و دژاگه / تیم کی‌روش به غول های آسیا در گلزنی داد

 

چیزی نمانده بود که چهارمین بازی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ هم طعمه شگفتی های این دوره از مسابقات شود؛ تورنمنتی که پس از توقف امارات میزبان مقابل بحرین در بازی نخست، در هر سه بازی روز دوم شاهد نتایج غیرمنتظره بود اما امروز چین، کره جنوبی و ایران پیروز شدند هر چند برد پنج گله ایران چیز دیگری بود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در این بسته خبری می توانید هر روز اخبار خواندنی رقابت های جام ملت ها را به لحظه مرور کنید.

اعلام ترکیب تیم ملی ایران در دیدار مقابل یمن

کارلوس کی‌روش برای نخستین دیدار ایران در گروه D جام ملت‌های آسیا 2019 آسیا برابر یمن، ترکیب زیر را انتخاب کرد که برخلاف اعلام اولیه و حضور انصاری فرد ، مهدی ترابی در میان نفرات اولیه حضور دارد و خبری از مسعود شجاعی هم نیست. همچنین رضاییان بار دیگر به وریا غفوری ترجیح داده شد. 

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی (پژمان منتظری - 46)، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد - 70)، وحید امیری (سامان قدوس - 60) و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی یمن: سعود السوادی، محمد فؤاد (عامر همسان - 57)، محمد بارویس، علا‌ءالدین مهدی، مدیر عبدربه، احمد الحیفی، احمد السروری، وحید محمد (احمد سعید - 64)، عماد منصور، عبدالواسع المطری و علاء الصاصی.

 

خنده؛ هدیه عقاب آسیا به لب های ملی پوشان ایران

احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان اسطوره ای تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (دوشنبه) با حضور در هتل محل اقامت تیم ملی در ابوظبی ضمن دیدار با امیر عابدزاده، فرزندش به سایر ملی‌پوشان نیز روحیه داد. نکته جالب در این دیدار به جز دیدار عابدزاده با فرزندش، دیدار علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی با این دروازه بان برتر آسیا بود که تصاویر جالبی را ثبت کرد.

کره جنوبی با حداقل گل فیلیپین را شکست داد

تیم‌های شرقی کره‌جنوبی و فیلیپین از ساعت 17 امروز (دوشنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه آل مکتوم شهر دوبی (همان ورزشگاهی که قرار است بازی ایران و عراق در آن برگزار شود) برابر هم قرار گرفتند که تیم ملی کره‌جنوبی با نتیجه ضعیف یک بر صفر به پیروزی رسید. تک گل کره‌ای‌ها را اوی جو هوانگ در دقیقه 67 به ثمر رساند تا کابوس تساوی و شکست در نخستین بازی سایه اش را از اردوی فینالیست دوره قبل بردارد. قضاوت این دیدار برعهده مهند قاسم، داور عراقی بود که لی‌یونگ، جونگ وو یونگ از کره‌جنوبی و رایکلت و استفان شروک از فیلیپین را با کارت زرد جریمه کرد.

بازیکن کره جنوبی-بازیکن فلیپین-جام ملت های آسیا

چین 2-1 قرقیزستان؛ گل بخودی که برد تاریخی را خراب کرد

در سومین روز مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2019 تیم ملی فوتبال چین مقابل قرقیزستان صف‌آرایی کرد و در پایان شاگردان مارچلو لیپی مربی که قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده است، به سختی موفق شدند قرقیزستان پرتلاش و سختکوش را با نتیجه 2 بر 1 از پیش رو برداشته تا سه امتیاز نخست را از آن خود کرده باشند. تا دقیقه 42 اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و در این دقیقه روی پاس میرلان مورزائف این آخلیدین ایزمائیلف بود که با یک شوت سرضرب گل اول قرقیزستان را به ثمر رساند تا نیمه اول به سود قرقیزها به پایان برسد.

در نیمه دوم چین به خود آمده و درصدد جبران گل خورده برآمد. روی کرنر چینی‌ها در دقیقه 50 این پاول ماتیاش بود که یک گل به خودی عجیب زد. روی کرنر ارسالی را که خطر جدی هم نبود با دو دست توپ را به درون دروازه کوبید! پس از این گل قرقیزها روحیه خود را باختند و چین رفته رفته به دروازه آن‌ها نزدیک شد. در دقیقه 78 روی پاس وو چی، یو دابائو توانست با فرار خود در محوطه جریمه دروازه‌بان جلو کشیده قرقیزستان را از پیش رو بردارد و گل دوم شاگردان لیپی را به ثمر برساند.

رسانه های استرالیا خواهان بازگشت تیم شان به خانه شدند!

رسانه های استرالیایی بعد از شکست تیم شان در اولین بازی جام ملت های آسیا به تمجید از بازی تیم اردن پرداخته و از تیم ملی کشورشان که ملقب به ساکروس است خواسته اند که بعد از این شکست زودتر به استرالیا بازگردد. روزنامه الاتحاد امارات امروز با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت:« رسانه های استرالیایی ضمن تمجید از تیم اردن به تیمشان که به ساکروس ملقب است لقب شاکروس که معنای شوکه کننده می دهد، داده اند. » در این گزارش به نقل از روزنامه های استرالیا آمده که : اولین شکست استرالیا از زمان حضور گراهام آرنولد در بدترین شرایط رقم خورد و آن هم در برابر تیمی که در رنکینگ فیفا 68 رتبه از استرالیا پایین تر است نشانه مشکلات بزرگ در تیم ملی استرالیا است.

Image result for ‫شکست استرالیا مقابل اردن‬‎

در این گزارش نبود یک هافبک قدرتمند در مرکز زمین و کمبود مهاجمان تمام کننده به عنوان بزرگترین نقطه ضعف های تیم ملی استرالیا در داخل زمین عنوان شده است. البته که استرالیا در این دوره از رقابت ها سه بازیکن مهمش به نام دنیل ارزانی، مارتین بویل و متیو کیلی را به همراه ندارد اما این برای تیمی که با عنوان مدافع قهرمانی پا به مسابقات گذاشته بهانه قابل قبولی به حساب نمی آید. استرالیایی ها در فضای مجازی هم نقدهای تندی را نسبت به بازیکنان و تیم ملی این کشور وارد کردند. برخی کاربران نوشته اند استرالیا با بازیکنانی که از بوندس لیگا و لیگ برتر انگلستان آمده اند به جام ملت های آسیا آمده و در نهایت برابر تیم کم ستاره اردن شکست خورده است.

اولین رباط صلیبی پاره جلم ملتها؛ یک ستاره مهم

هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه رباط صلیبی پاره کرد و ادامه جام ملت‌ها را از دست داد.به نقل از اسپورت، تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در دیدار نخست برابر فلسطین با تساوی بدون گل متوقف شد. در این دیدار اوسامه اومری، هافبک کلیدی تیم‌ ‌ملی سوریه مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد. کادر پزشکی سوریه اعلام کرد که آسیب‌دیدگی اومری جدی است و او رباط صلیبی پاره کرده تا ادامه جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را از دست بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار