به گفته معاون سابق این سازمان‌، ‌خصوصی‌سازی همان ‌خصوصی‌سازی است و دولت همان دولت؛ اما پوری حسینی فرق کرده است!
کد خبر: ۷۰۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 08 January 2019

از اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور در حالی بیش از ۱۸ سال می‌گذرد که در این مدت سازمان خصوصی‌سازی چند رئیس را به خود دیده است که در این میان پوری حسینی از همه لحاظ، تافته‌ای جدا بافته نسبت به بقیه رؤسای این سازمان است.

از دو مرحله ریاست وی بر این سازمان گرفته تا حواشی زیادی که حالا او را به "آقای حاشیه" تبدیل کرده است.

بر این اساس نگاهی به حضور پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد، پرحاشیه‌ترین رئیس تاریخ خصوصی‌سازی در کشور یکبار در سال ۸۳ و در دوران اصلاح‌طلبان به این سازمان آمد که با رفتن اصلاح‌طلبان وی نیز سازمان خصوصی‌سازی را ترک کرد، یا به نوعی دیگر از این سازمان برکنار شد.

به گفته خودش مجتمع گوشت اردبیل را خرید، که تا برگشت دوباره‌اش به سازمان خصوصی‌سازی در آنجا گذران روزگار می‌کرد.

البته این روزها دوران نبودنش و نحوه خرید این مجتمع توسط وی، بیش از کارنامه دوران بودنش برای پوری حسینی حاشیه‌ساز شده، و به برگ برنده منتقدانش تبدیل شده است.

به هر حال، پای پوری حسینی برای دومین بار و با روی کارآمدن دولت اصلاحات و البته به لطف حضور در ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی، باز هم در سال ۹۲ به سازمان خصوصی‌سازی باز شد و ریاست مجدد وی بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۶ نیز باعث شد تا وی در این سازمان ماندگار شود.

ماندنی که این روزها به ضرر وی تمام شده و موجب شده نه تنها به "آقای حاشیه" و پرحاشیه‌ترین رئیس تاریخ خصوصی‌سازی در کشور تبدیل شود، بلکه این اتفاق باعث شده تا رفتار متناقضی نیز از وی در رابطه با عملکردش در این سازمان بروز داده شود؛ از اعلام استعفا و تکذیب آن گرفته، تا نقل قول پوری حسینی از سوی دادستان اردبیل تا تکذیب این اظهارات توسط پوری حسینی!

با این حال به تازگی سید مهدی عقدایی که خود زمانی در سازمان خصوصی‌سازی به عنوان مدیر مشغول بوده است، در توضیح کارنامه و فعالیت پوری حسینی در دو دوره متفاوت در دهه ۸۰ و ۹۰، در گفتگو با رسانه‌ها با انتقاد از تعداد اندک واگذاری شرکت‌های دولتی در چند سال اخیر توسط سازمان خصوصی‌سازی گفته است که رئیس کنونی این سازمان جسارت گذشته را برای واگذاری‌ها ندارد!

به گفته عقدایی، عملکرد میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی در سال ۸۳ به عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی خوب بود و " پوری حسینی" در دور اول ریاست بر این سازمان جسارت لازم را داشت؛ اما در سالیان اخیر جسارت در واگذاری شرکت‌ها از او گرفته شده و دست به عصا حرکت می‌کند. علاوه بر این، کاهش تعداد واگذاری شرکت‌های دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی و جنجال برانگیز شدن وضعیت برخی شرکت‌های واگذار شده در پنج سال اخیر نیز انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد رئیس سازمان خصوصی‌سازی معطوف ساخته است؛ به نحوی که در روزهای اخیر سخن از برکناری پوری حسینی به میان آمده و حتی تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای، خواستار ممنوع‌الخروجی او از کشور شده‌اند.

در مجموع باید گفت در حالی دو دوره حضور پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی (به لطف مواضع اصلاح طلبانه‌اش و نیز حضور در ستاد انتخاباتی حسن روحانی) همزمان با حضور اصلاح‌طلبان در قوه مجریه بوده است که به گفته عقدایی، مدیر سابق این سازمان‌، خصوصی‌سازی همان خصوصی‌سازی است و دولت همان دولت؛ اما پوری حسینی فرق کرده است!تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار