یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه متوسط رشد سالانه قیمت خودروهای داخلی در بازار ۱۰۰درصد بوده است، می‌گوید: رشد قیمت‌ها از آبان سال گذشته تا آذر ماه امسال بسیار زیاد بوده به طوری که در همین بازه سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.
کد خبر: ۷۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 14 January 2019

احمد قدسی کارشناس اقتصادی شب گذشته در برنامه پایش در مورد تحلیل بازارها گفت: در یک سال اخیر شاهد افزایش قیمت‌های سنگینی در بازارهای مختلف بودیم، رشد قیمت‌ها از آبان سال گذشته تا آذر ماه امسال بسیار زیاد بوده به طوری که در همین بازه سکه ۲۷۰ درصد، طلا ۲۵۶ درصد، ارز ۲۲۰ درصد، مسکن ۹۲درصد، خودرو ۶۰ درصد رشد داشته اند.

وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی نیز تورم عمومی در این مدت ۳۴ درصد رشد داشته است. بررسی قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار در یک سال اخیر نشان می دهد از دی ماه ۹۶ هر گرم طلا از ۱۴۰ هزار تومان اکنون به ۳۵۷ هزار تومان رسیده است، در بیست روز اخیر نیز شاهد افزایش ۵۷ هزار تومانی هر گرم طلا بوده‌ایم که ناشی از رشد قیمت جهانی طلا و نرخ ارز بوده است.

قدسی افزود: متوسط رشد سالانه قیمت خودروهای داخلی در بازار ۱۰۰درصد بوده است، این رشد در کارخانه بین ۳۰ تا ۹۰ درصد بوده، یعنی قیمت کارخانه خودروهای داخلی این مقدار افزایش پیدا کرده است. در پیش امروز هم فکر نمی‌کنم که تاثیری بر بازار داشته باشد چون که قرار است فقط ۱۰۰ خودرو به صورت قعطی به فروش برسد و مابقی خودروها بصورت پیش فروش خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: قیمت هر متر مربع مسکن در تهران آذر ماه سال گذشته ۵ میلیون بوده که اکنون به ۹.۵ میلیون تومان رسیده، این در حالی است که در شش ماه گذشته تعداد معاملات مسکن از ۳۶ هزار و ۶۴۷ معامله به ۱۹ هزار و ۴۵۸معامله رسیده است.

همچنین علی فیروزی سرپرست مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در این برنامه گفت: تا سال ۹۳ هیچ اطلاعاتی راجب هیچ مجوزی وجود نداشت، یعنی بعضاً خود دستگاه‌های اجرایی هم نمی‌دانستند چند عنوان مجوز دارند. بعد ازاین مدت حدود ۲۱۱۱ مجوز در کشور از دستگاه های اجرایی احصا شد. در حال حاضر ما ۶۰۰ عنوان مجوز را ادغام کردیم و تعداد ۱۵۸۲ مجوز بر روی پایگاه ایران مجوز قرار دارند.

وی افزود: نظام مجوز دهی کشور درهم ریخته است، ۹۲ درصد استعلامات کاغذی است و مردم باید از این دستگاه به آن دستگاه بروند و استعلام بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار