استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر توقف شکایت مدیران دستگاه‌های دولتی از رسانه‌ها، گفت: روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه به غیر از شش محور اصلی یعنی امام، انقلاب، رهبری، جنگ، شهدا و تمامیت ارضی کشور، هیچ خط قرمز دیگری در نقد و مطالبه‌گری ندارند.
کد خبر: ۷۰۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 14 January 2019

محمدرضا پورمحمدی در نشستی صمیمی با اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، انجمن صنفی مدیران مسئول مطبوعات و خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه نخستین سال‌های فعالیت خود را در عرصه رسانه و مطبوعات آغاز کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه یک جامعه توسعه‌یافته‌ نیازمند انسان‌هایی آگاه و مطلع است، لذا رسانه‌ها نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی به جامعه و ایجاد حس مطالبه‌گری در بین مردم دارند.

وی با بیان اینکه گستره و اثربخشی عملکرد رسانه‌ها همچون آینه شکست‌ناپذیر است، ادامه داد: کارآیی آینه نشان دادن نقص و عیب انسان به دور از حاشیه است و اگر آینه شکسته شود عیب انسان در هر تکه‌ای از آن دیده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان و رسانه‌ها در شرایط کنونی، امیدبخشی به جامعه است، گفت: باید در عمل مردم را نسبت به بهبود وضعیت جامعه امیدوار کنیم تا زمینه مشارکت و رضایت‌مندی عمومی فراهم شود.

پورمحمدی با تأکید براینکه هیچ مدیر و دستگاه دولتی حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد، افزود: روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه به غیر از شش محور اصلی یعنی امام، انقلاب، رهبری، جنگ، شهدا و تمامیت ارضی کشور، هیچ خط قرمز دیگری در نقد و مطالبه‌گری ندارند.

وی با اشاره به یکی از اصلی‌ترین مطالبات اصحاب رسانه استان یعنی راه‌اندازی نخستین موزه مطبوعات، اظهار داشت: با تشکیل یک کمیته ویژه موضوع افتتاح رسمی این موزه را در دستور کار قرار می دهیم تا دین خود را نسبت به راه‌اندازی این مرکز فرهنگی ادا کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: گردشگرانی که به تبریز سفر می‌کنند اغلب گردشگران فرهنگی هستند و به دنبال مراکز فرهنگی و دیدنی‌های حوزه تاریخ و تمدن و فرهنگ ما هستند و به همین دلیل راه‌اندازی چنین موزه‌هایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این جلسه جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مرتبط با فعالیت روزنامه‌نگاران پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار