نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه باید حسن روحانی درباره بودجه تنخواه در اختیارش توضیح دهد زیرا ادعای شفافیت در بودجه دارد گفت: رئیس جمهور، مرکز استراتژیک و نهاد ریاست جمهوری باید لیست فرد یا افراد یا گروه‌هایی که از کمک‌ها و اعتبارات بهره‌مند شده‌اند را به مردم بگویند.
کد خبر: ۷۰۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 15 January 2019

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه دولت در خصوص لایحه بودجه ۹۸ ادعای شفافیت دارد ،گفت: بهتر است حسن روحانی با مردم شفاف باشد و به همگان در خصوص مبلغ میلیاردی تنخواه که در اختیار خودش است توضیح دهد.

وی با بیان اینکه بودجه مشخصی که هر ساله در اختیار رئیس قوه مجریه است در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده افزود: حسن روحانی این اعتبار را بین اشخاص حقیقی و حقوقی توزیع کرده اما بهتر است دولت و شخص رئیس جمهور که ادعای شفافیت در بودجه را دارند بگویند که این بودجه بین چه افراد و به چه دلایلی توزیع شده است.

سلیمی گفت: رئیس جمهور باید صریحاً و شفاف بگوید که اگر از این اعتبار و بودجه به فرد یا افرادی کمک کرده به چه دلیلی بوده و نام آنها چیست؟

وی گفت: این حق مردم است که بدانند چه بلایی بر سر چند صد میلیاردی که طبق بودجه سال ۹۷ در اختیار رئیس جمهوربوده آمده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمک به مردم یا گروه‌ها و اشخاص از طریق این اعتبار کاملاً اختیاری است ولی بهتر است روحانی لیست افراد دریافت کننده این کمک را مشخص کند چرا که مردم منتظر هستند تا ببینند که مبلغ کلان میلیاردی در اختیار رئیس دولت چگونه هزینه شده است.

وی همچنین درباره افزایش چندین برابری بودجه نهاد ریاست جمهوری افزود: نهاد ریاست جمهوری برای سال آینده قرار است چه کند که بودجه آن ۳ برابر سال ۹۷ شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: نهاد ریاست جمهوری باید پاسخ دهد که این افزایش بودجه به چه دلیلی بوده است؟ آیا افراد جدیدی را استخدام کرده‌اند و آیا ساختمان جدیدی را احداث کرده‌اند؟

وی تصریح کرد: نهاد ریاست جمهوری باید به صراحت درباره بودجه در اختیار مرکز استراتژیک ریاست جمهوری توضیح دهد که آنها اعتباراتشان را چگونه هزینه کرده‌اند؟ آیا هزینه تولید مقاله‌ای شده و یا تولیدات دیگری دارند‌؟ آیا جنگ روانی خاصی انجام داده‌‌اند و آیا قرار بوده کسی را تخریب کنند و آیا هزینه رسانه‌ها برای تایید برخی افراد کرده‌اند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار