دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی از برگزاری این جشنواره در اسفندماه سال جاری در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 15 January 2019

ابوالفضل علیمحمدی با اعلام این خبر، گفت: زنده‌یاد پروین اعتصامی به عنوان شاخص‌ترین و نام آورترین شاعره‌ی ایران و همچنین به عنوان هویت و شناسنامه زنان شاعر در تاریخ ادبیات ایران زمین محسوب می‌شود، باید یاد و نام این بانوی فرهیخته گرامی داشته شده و ابعاد مختلف شعری و شخصیتی وی تبیین شود.

وی،‌ موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله را شامل؛ زندگانی،‌ اشعار و اندیشه‌های انسانی،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ نقد و تحلیل اشعار پروین اعتصامی،‌ سرچشمه‌های فکری،‌ دینی،‌ هنری،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ پروین اعتصامی و شعر معاصر ایران،‌ پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان عنوان کرد.

وی، موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری را شامل؛ ترجمه‌ی منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی برشمرد.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش، گفت: پیشنهاد اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با پروین اعتصامی به اداره کل آموزش و پرورش استان، پیشنهاد دیوارنویسی اشعار برگزیده از دیوان پروین اعتصامی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حفظ اشعار پروین اعتصامی توسط دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل اشعار و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند مقالات،‌اشعار و آثار هنری خود را حداکثر تا بیستم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.

وی، برگزاری جشنواره را بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره یاد شده را بیستم تا بیست و پنجم اسفندماه عنوان کرد.

گفتنی است؛ جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی توسط انجمن ادبی تبریز با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، ‌هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار