این جملات برایتان آشنا نیست؟ «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان». این جملات زیبا، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای روحانی در سال ۹۲ توسط شخص رئیس جمهور، بیان شده است. اما نویسنده متن این سخنرانی برای رئیس جمهور چه کسی بود؟

حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات ۹۲و مشاور رسانه ای آن روزهای رئیس جمهور، نویسنده متن سخنرانی زیبای حسن روحانی در مراسم تنفیذ است. متن سخنرانی روحانی اگرچه واقعاً خوب است، اما در مقایسه با آنچه امروز و در مواجهه با منتقدان اتفاق می افتد، چیزی جز یک لبخند تلخ بر لب نمی آورد.

بخش های مختلف دولت در سال های گذشته و بیش از همه، خود شخص رئیس جمهور، حسابی از خجالت منتقدان در آمده اندو رقبا و مخالفان و حتی گاهی دوستانی که انتقادات کوچکی داشته اند را با الفاظی چون بی شناسنامه، بی سواد، ناقص العقل، کودک و … نواخته و آنان را به جهنم حواله داده است.

این بار چاقو به دسته خودش هم رحم نکرده و ثابت شد دعای رئیس جمهور در لحظه تنفیذ به اجابت نرسیده است! حسین دهباشی، خالق جملات «من سرهنگ نیستم، من حقوقدانم» و «پناه می برم به خدا از استبداد رای»، خود این بار، گرفتار برخورد امنیتی دولت تدبیر و امید و اعتدال شده است، دولتی که نه تنها به منتقدان خود توهین می‌کند، بلکه دهان منتقدان را می بندد، دقیقاً همان عملی که رئیس جمهور پیش از این، از انجامش به خدا پناه برده بود. پرونده دهباشی به علت شکایت وزارت بهداشت به دادگاه رفته و چهار ماه برایش حبس بریده اند و حال، در دادگاه تجدیدنظر هم حکمش تایید شده است.

دهباشی در توئیتی در حساب شخصی خود نوشته که ان شاء الله حبس چهار ماهه، کفاره‌ای باشد برای «گناه ناخواسته در تبلیغ اهل نالایق قدرت». کفاره ای ۱۲۰ روزه برای جناب دهباشی و البته تا ۱۴۰۰ برای ملت ایران.