علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب، در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز گفته است: «با توجه به شرایط عملکردی که دولت آقای روحانی داشت متاسفانه می‌توان گفت که آقای روحانی از پایین‌ترین سطح سرمایه اجتماعی در میان روسای جمهور گذشته برخوردار است.»

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به عملکرد دولت و مجلس دیگر کارنامه قوی نداریم! اما اینطور اظهار کرده است که در حال حاضر، رئیس دولت اصلاحات بالاترین جایگاه را در بین مردم دارد !

** نکته بارز اینست که نه آقای صوفی و نه همه دوستان ایشان نخواهند توانست با فحّاشی و ناسزاگویی به حسن روحانی از او عبور کنند.

این حسن روحانی همان حسن روحانی ۹۶ و همان حسن روحانی ۹۲ است. با این تفاوت که مصلحت جریان چپ دیگر ایجاب نمی‌کند که دست به حمایت بی‌چون و چرا از او بزنند.

در واقع، چاره جریان اصلاحات بواسطه عملکرد ضعیف شورای شهر، مجلس و دولت؛ نه شارلاتان بازی که پذیرش مسئولیت وضع موجود است.

چه اینکه بدیهیست که کم‌ترین اثر شارلاتان‌بازی و به راه انداختن بازی «کی بود کی بود من نبودم»! در نزد مردم، بی‌اعتباری همیشگی جریان اصلاحات و ته کشیدن صلاحیت سیاسی آنها پس از خدشه‌های قانونیست که در پرونده عمده فعالان ستادی این جریان وجود دارد.

علی صوفی در حالی که مدعیست حسن روحانی از احمدی‌نژاد هم در سرمایه اجتماعی پایین‌تر است اما باید به‌خاطر بیاورد روزهایی را که دوستانش می‌گفتند ما تضمین روحانی هستیم، ما فدائیان روحانی هستیم و روحانی حتی اگر نخواهد هم اما به زور از او حمایت می‌کنیم .

او همچنین درباره بالا بودن جایگاه خاتمی در نزد مردم نیز حکماً تجاهل‌العارف کرده است زیرا مردم بیش و پیش از هر کس دیگری، شخص لیدر اصلاحات را مقصّر وضع موجود می‌دانند که با «تَکرار می‌کنم» و حمایت از یک دولت ناکارآمد، باعث پدید آمدن مشکلات اقتصادی شد.

به سخن دیگر اینکه نمی‌شود جای روحانی در جهنم باشد اما جای حامیان او در بهشت!

گفتنیست، صوفی غیر از ناسزاگویی به حسن روحانی؛ پیش از این مدعی تقلّای دولت برای ائتلاف با اصولگرایان و همچنین اصولگرا بودن یک وزیر اصلاح‌طلب نیز شده است .