رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش قیمت پرتقال و خیار در بازار میوه خبر داد و گفت: ذخیره سازی میوه برای شب عید دلیل افزایش قیمت پرتقال است.
کد خبر: ۷۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 02 February 2019

اسدالله کارگر در گفتگو با مهر از افزایش قیمت پرتقال شمال و خیار در بازار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم پرتقال شمال در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۲ تا ۳ هزارتومان و قیمت نوع ممتاز آن کیلویی ۴ هزارتومان است.

وی با بیان اینکه این میوه نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان نوسان قیمت داشته است، افزود: معمولا هر سال با آغاز ذخیره سازی میوه شب عید شاهد ایجاد چنین تکانه‌های قیمتی در بازار هستیم چون باغداران می بینند که تقاضا زیاد شده به همین دلیل قیمت ها را مقداری بالا می برند.

وی با بیان اینکه بازار میوه در شرایط خوبی به سر می برد، قیمت هرکیلوگرم پرتقال جنوب را نیز تقریبا بدون تغییر نسبت به هفته قبل بین ۵ تا ۷ هزارتومان و نوع ممتاز آن را ۹ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی هرکیلوگرم خیار نیز افزود:در فصول سرد معمولا عرضه خیار کم و تامین نیاز بازار، وابسته به محصولات گلخانه ای است.

کارگر قیمت هرکیلوگرم خیار رسمی را بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان و نرخ نوع ممتاز آن را ۵۰۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت هرکیلوگرم خیار گلخانه نیز بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و نرخ نوع ممتاز آن ۵۰۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت موز طی هفته های اخیر از ثبات برخوردار بوده نرخ این میوه را کیلویی ۹ تا ۱۰ هزار تومان و نوع ممتاز آن را ۱۱ هزارتومان اعلام کرد و افزود: در بحث سبزی و صیفی جات مانند کلم و چغندر با افزایش قیمت مواجه بوده ایم چراکه در فصول سرد تولید این محصولات وابسته به یک منطقه می شود و در صورتی که در آن منطقه مشکلی برای تولید ایجاد شود بر شرایط بازار تاثیر می‌گذارد.

کارگر ادامه داد: بعنوان مثال هم اکنون بیشتر سبزی خورشتی بازار از استان اهواز، سبزی ریحان از اصفهان و تربچه از شمال کشور تامین می شود؛ بنابراین اگر تولید هرکدام از این محصولات در این مناطق دچار مشکل شود بر قیمت موثر است.

وی قیمت هرکیلوگرم سبزی خوردن را بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ و نوع ممتاز آن را ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سبزی جور بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ و نوع ممتاز آن ۳۵۰۰ تومان و چغندر بورش بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و نوع ممتاز آن ۶۰۰۰ تومان و نیز چغندر رسمی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و نوع ممتاز آن ۴۰۰۰ تومان است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
اینها هم مسله ای نیست خودت ناراحت نکن اونارا هم نمی خوریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار