شهردار منطقه ۸ تبریز از پایان عملیات کف سازی در بازار معبر العلمای بازار تاریخی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 07 February 2019

در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست‌های منطقه ۸ شهرداری تبریز مبنی بر تکمیل کفسازی بازار تاریخی تبریز، پروژه کف سازی  بازار معبر العلما پس از یک هفته فعالیت شبانه روزی عوامل عمرانی منطقه، به پایان رسید.  

پاک نهاد افزود: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز، کلیه عملیات عمرانی و کفسازی مسیر با حداکثر توان و به صورت شبانه روزی انجام یافته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام پذیرفته بود که علاوه بر انتقال رطوبت کف به ستونها و طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری آنها، هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت و ارزش تاریخی بازار را کم رنگ می‌کرد که ما با وحدت و همدلی به وجود آمده میان مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اجرائی کرده و در تلاش هستیم تا پایان سالجاری بخش زیادی از این پروژه عظیم را تکمیل کنیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز در پایان به جنس سنگ‌های استفاده شده در کف‌سازی بازار اشاره کرده و متذکر شد: در کف سازی بازار معبر العلما از سنگ اسپراخون استفاده شده که به دلیل بومی بودن این سنگ مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی عالی با بافت تاریخی بازار دارد.

پاک نهاد تصریح کرد: به منظور رفع مشکل تاریکی و ایجاد روشنایی شبانه در مسیر پیاده راه حرمخانه بازار، چراغهای سنتی در دیواره های این پیاده راه توسط عوامل عمرانی منطقه هشت نصب شد.

وی متذکر شد: طی ماه های اخیر طرح ساماندهی محور حرمخانه شامل: کفسازی،جداره سازی سنتی و حذف تیرهای برق و دفنی نمودن سیستم انتقال برق بازار حرمخانه  انجام پذیرفته و مشکل تاریکی شبانه این مسیر نیز با نصب چراغهای روشنایی طرح سنتی در دیواره های این پیاده راه طی روزهای اخیر حل شده و منجر به روشنایی شبانه این مسیر شد.

شایان ذکر است، عملیات چراغانی پیاده راه حرمخانه با الهام گیری از تناسب چراغهای نصب شده با بافت تاریخی منطقه اجرائی شده و با نصب بالغ بر ۳۰ چراغ دیواری در طول مسیر، منجر به زیبایی بصری و روشنایی این مسیر گردشگری گردیده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار