ضمن تایید زمان و مکان دیدار با کیم؛
رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام اینکه با پیونگ‌یانگ بر سر زمان و مکان دیدار دوم با رهبر کره شمالی به توافق رسیده گفت این دیدار در پایان فوریه و در پایتخت ویتنام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 09 February 2019

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه از توافق دولت‌های واشنگتن و پیونگ‌یانگ بر سر زمان و مکان دیدار دوم وی با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی خبر داد.

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت: «نمایندگان من به‌تازگی و بعد از یک نشست سازنده، کره شمالی را ترک کردند. درباره زمان و مکان دیدار دوم با کیم‌جونگ‌اون توافق شد».

وی با اعلام اینکه دومین دیدارش با رهبر کره شمالی در تاریخ 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند) در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد، افزود: «مشتاق دیدار رئیس کیم و پیشبرد آرمان صلح هستم!»

رئیس‌جمهور آمریکا چند دقیقه بعد در توئیت دیگری به تعریف و تمجید از رهبر کره شمالی پرداخته و نوشت: «کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ‌اون به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل خواهد شد. شاید او عده‌ای را شگفت‌زده کند اما مرا نه‌، زیرا من او را شناختم و کاملا توانایی‌های او را درک کردم».

ترامپ در ادامه افزود: «کره شمالی به یک راکت دیگر متفاوت تبدیل خواهد شد، یک راکت اقتصادی!»

بسیاری از کارشناسان کره شمالی از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی استقبال کرده‌اند. آنهم پس از اینکه کره‌شمالی در زمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برنامه موشکی و هسته‌ای خود را توسعه داد.

با این حال ترامپ به دلیل اینکه نتوانسته‌ است در جریان نخستین دیدار آنها در سنگاپور، هیچ تعهد قدرتمندی در زمینه آغاز روند خلع سلاح هسته‌ای از رهبر کره‌ شمالی بگیرد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

چندی پیش، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که براساس گزارشهای موجود، ترامپ به کره شمالی پیشنهاد داده است که دیدار دومش با رهبر این کشور اواسط فوریه در ویتنام برگزار شود. پیشتر، رسانه‌های آمریکایی از دیدار محرمانه مقامات دو کشور در ویتنام برای انجام هماهنگیهای لازم برای برگزاری این دیدار خبر داده بودند.

علیرغم خوشبینی‌ها برای اجرای مفاد توافق ترامپ و کیم در سنگاپور که یکی از موارد اصلی آن خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بود، مذاکرات دو طرف بعد از دیدار کیم و ترامپ پیشرفتی نداشته است و برخی از تحلیلگران معتقدند که این مذاکرات به دلیل زیاده خواهیهای واشنگتن عملا به بن بست خورده است.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار