محققان با استفاده از ابزار پیشرفته علمی موفق به شناسایی تقریبا ۲۰۰۰ گونه باکتری جدید و ناشناخته در روده انسان شده اند.
کد خبر: ۷۱۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 13 February 2019

به گزارش تابناک تبریز به نقل از نیواطلس، باکتری های مذکور توسط یک گروه از دانشمندان بین المللی شناسایی شده اند و دانش بشر در مورد گونه های میکروبی که در داخل بدن انسان زندگی می کنند را به میزان چشمگیری ارتقا می دهد.

بر همین اساس روش های رایانه ای تازه ای به منظور شناسایی و ردگیری فعالیت های باکتری های مذکور ابداع خواهد شد که بر توان بشر برای مقابله با بیماری های خطرناک خواهد افزود.


تعداد زیرارگانیسم هایی که در درون بدن انسان زندگی می کنند، بالغ بر چندین تریلیون مورد است و روده انسان میزبان بزرگترین جمعیت از چنین باکتری هایی است. تعداد ۳۰ تا ۴۰ گونه از این باکتری ها بسیار بیشتر از نمونه های دیگر است، اما گونه های بسیار بیشتری از آنها هم وجود دارند که در درون بدن افراد زندگی می کنند.

بر اساس یافته های دانشمندان بین ۱۰۰۰ تا ۴۰ هزار گونه باکتری متفاوت در درون بدن انسان زندگی می کنند که هنوز شناسایی نشده اند و طبقه بندی و درک ویژگی های آنها از اهمیت بسیار زیادی به منظور مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف برخوردار است.

از مجموع ۱۹۵۲ گونه باکتری جدیدا شناسایی شده نیمی از آنها قابل طبقه بندی در قالب گونه های باکتریایی قبلا شناسایی شده نیستند و نمونه هایی کاملا جدید محسوب می شوند و لذا باید در این مورد پژوهش های بیشتری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :