کد خبر: ۷۱۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 16 February 2019
موافق استانی شدن انتخابات هستم/باید بودجه را اولویت بندی کنیم
 به گزارش تابناک تبریز؛دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تابناک تبریز در مورد کاهش رتبه استان در جذب بودجه سال آتی گفت: شاهد کاهشی در بودجه  استان نبوده ایم .

دکتر پزشکیان افزود:اگر استان ها را از لحاظ بودجه کشوری به سه دسته تقسیم کنیم استان آذربایجان‌ شرقی در دسته اول است ولی استان خوزستان و آذربایجان‌غربی به علت محرومیتشان از ما جلوتر هستند، و افزایش بودجه های این استان ها به علت محرومیت انان است .

وی در مورد استانی شدن انتخابات افزود، به عقیده من استانی شدن انتخابات بهتر است ،چون باعث می شود محله ای فکر نکنیم .منابع مالی ما محدود است اگر بخواهیم پول را به تکه هایی تقسیم کنیم ،این تکه ها در هیچ جایی به درد نمیخورند .

تعداد 80000 پروژه در کشور آغاز شده است ،که برای اتمام این پروژه ها 60سال زمان نیاز است .

نایب رییس اول مجلس تصریح کرد: ولی اگر باهم و متحد بر روی یک یا دو پروژه تصمیم گیری کنیم و بودجه ان پروژه ها رادر همان سال دریافت کنیم به راحتی پروژه انجام گرفته به پایان میرسد و پروژه دیگر را در سال بعد اجرا میکنیم .ما پول را برای تمامی پروژه ها تقسیم میکنیم و در نتیجه هیچ پروژه ای به اتمام نمیرسد که این عمل دوراز عقل است .

مثلا وقتی پولی به دستمان برسد باید با اولویت ان راانتخاب کنیم ، از 5الویت موجود باید برای یک الویت بودجه داده شود ، به هر پنج اولویت، بودجه ای اختصاص داده نمیشود که بعد پنج سال ،پنج پروژه را به اتمام برسانیم .

وی ادامه می دهد، شرایط نمایندگان نیز اینگونه است که , هر نماینده ای خواستار بودجه ای برای پروژه های خود است .و این باعث میشود به هر نماینده بودجه کمی برسد و درنتیجه با این مقدار پول نمیشود کاری از پیش برد.واگر نماینده ای ،برای دریافت بودجه ای برای پروژهای استانی موفق نشود مردم اورا طرد میکنند که چرا نماینده مردم نتوانسته حق مردم را پیگیری و دریافت کند .

نایب رئیس مجلس تاکید کرد:به این دلیل نمایندگان به جای اینکه در استان به الویت ها فکر کنند وبا استفاده از بودجه دریافتی بر روی یک یا دو پروژه کار کرده و پروژه را به اتمام برسانند ،برای چندین پروژه بودجه ای دریافت و انجام ان هارابر عهده میگیرند که عملا این پروژه ها در نهایت به اتمام نمیرسد .استانی شدن انتخابات این ذهنیات و افکار نادرست را اندکی تصحیح میکند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :