کد خبر: ۷۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 20 February 2019

جماران گزارش داد: شهیندخت مولاوردی، فعال اصلاح‌طلب و معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی در یک نشست موسوم به ارزیابی عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی درباره حقوق زنان که در بنیاد باران برگزار شد گفته است:

«همیشه در دوران مسئولیت خود سعی داشته‌ام از حق نگذرم. در دولت نهم مرکز امور مشارکت زنان به مرکز امور زنان و خانواده سپس در دولت دهم ‌به معاونت امور زنان و خانواده تبدیل شد که اگر این اتفاق نمی ‌افتاد صد در صد ما الآن معاونت امور زنان و خانواده نداشتیم؛ مطمئنا با مجموعه شرایط بحرانی که بر دولت حاکم بود این در اولویت قرار نمی گرفت. همچنین در آن دوره "ستاد ملی زن و خانواده" را تشکیل دادند که رئیس آن رئیس جمهور است. ما خیلی تلاش کردیم تا اینکه در دولت دوازدهم یک جلسه تشکیل شد؛ اما در آن دولت با حضور معاون اول رئیس جمهوری شش یا هفت جلسه تشکیل شد. ما باید توفیقات و ناکامی ‌ها را در چارچوب رویکردی که در دوره ‌ای حاکم بوده در نظر بگیریم. دم دست ترین دفاع برای هر دولت همین است که توپ را در زمین حریف بیندازد و دقایقی از خود دور کند تا بتواند خودش را پیدا کند و بازی را دست بگیرد.»

 

*اشاره‌های مولاوردی به خدمات احمدی‌نژاد به مقوله زنان در حالی است که هم دولت سابق و هم دولت فعلی بایستی پاسخ بدهند علیرغم ژستی که با "ستادسازی" برای بانوان داشته‌اند اما مثلاً تا چه اندازه توانسته‌اند از میزان طلاق بکاهند؟!

و یا همینطور برای ساماندهی چند میلیون بانوی مجرد و در سن ازدواج چه کارهایی انجام دادند؟!

این ستادسازی‌ها برای بانوان که به زعم ما بیشتر به جدا شدن بانوان از خانواده منجر شده؛ همچنین تا چه میزان توانسته است از آسیب‌های حوزه بانوان بکاهد؟

جالب آنکه برخی اقدامات دولت سابق در این زمینه مورد انتقاد شدید مراجع تقلید قرار داشت اما با لجبازی تمام ادامه یافت.

احمدی‌نژاد همچنین در حالی برای اولین بار اقدام به انتصاب یک زن بعنوان وزیر بهداشت کرد که بعدها او را با اختلافات شدیدی برکنار کرد.

مع‌الوصف اما تمجید مولاوردی، بعنوان یک مقام سابق دولت اصلاح‌طلبان از احمدی‌نژاد مقوله‌ایست که مخاطبان محترم باید درباره آن قضاوت کنند.

 

برچسب ها: زن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :