مدیر کل کمیته امداد استان:
مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) به تشریح عملکرد این نهاد پرداخته و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۷۲۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 05 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمد کلامی مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) گفت: نباید کمیته امداد را تنها صندوق صدقات بزرگ دانست، کمیته امداد در تمامی عرصه های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: نقش امداد در امنیت اجتماعی، پویایی اقتصاد، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و فرهنگ غیرقابل انکار است.

مدیر کل کمیته امداد افزود: امسال علی رغم مشکلات اقتصادی، برای امداد استان سالی توام با خدمتگزاری بوده است. با ساخت و خرید ۸۰۰ مسکن مددجویی رتبه برتر کشوری را از این حیث کسب کردیم و برای سال بعد در نظر داریم ۱۰۰۰ مسکن مددجویی احداث یا خریداری کنیم و هیچ یتیم فاقد مسکن نداشته باشیم.

وی در تشریح عملکرد امداد استان در جذب مشارکت های مردمی گفت: صدقات مردمی رشد ۱۹ درصدی داشته که از حیث رشد، در کشور اول هستیم. در کمک به ایتام نیز با ۵۷ درصد رشد، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده ایم.

کلامی بیان داشت: کمیته امداد استان در کلیه شاخص های مشارکتی ۳۴ درصد رشد داشته و جز سه استان برتر کشور هستیم.

وی به سیاست های کمیته امداد استان در اشتغالزایی مددجویان اشاره کرده و گفت: بیش از ۵۷۰۰ شغل با ۱۷۵ تنوع شغلی ایجاد کرده ایم و دستگاه برتر استان در اشتغالزایی شناخته شده ایم.

کلامی در تشریح عملکرد کمیته امداد استان در حوزه فرهنگی گفت: امسال ۷ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری و ۳ رتبه برتر در حفظ و قرائت قرآن در بین مددجویان داشتیم و در کنار آن ۷۰۰۰ مددجو به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار