فرمانده کل سپاه پاسداران در تبریز:
فرمانده کل سپاهان پاسداران شهید باکری را سید شهیدان آذربایجان شرقی خواند و اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبر فرزانه انقلاب، همه افتخار و عزت ایران اسلامی مربوط به حیات معنوی است که به برکت خون شهیدان نصیب جامعه می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 07 March 2019

به گزارش تابناک تبریز سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات‌های خیبر و بدر و سردار مهدی باکری، افزود: اگر دقت کنید، تمامی عوامل موفقیت‌های ایران اسلامی به این حیات معنوی مربوط می‌شود، شهدا تا زنده هستند، با جسم خود با جهاد، جنگ و خدمت از اسلام دفاع می‌‎کنند و وقتی شهید شدند، با جان‌شان به اسلام خدمت می‌کنند تا به جامعه حیات معنوی بخشند.

وی با بیان اینکه «مردم ایران در ۴۰ سال گذشته با اتکا به قرآن با ناملایمت‌ها، سختی‌‎ها، فشارها و تحریم‌های اقتصادی مقابله می‌کنند»، تصریح کرد: ملت ما محکم و استوار در این راه حرکت می‌کنند. این مقاومت ما، دنیا را شگفت‌زده کرده است. این هم اثر تاثیرگذاری شهدا بر این ملت است.


سردار جعفری ادامه داد: احترام مردم به شهید و شهادت، استقامت و مقاومت در برابر فشارها، تحریم‌ها، ضعف مدیریت و از خودباختگی در برابر دشمن به خاطر شنیدن همین پیام‌هاست. اگر ما پیام شهدا را نمی‌شنیدیم، کار انقلاب‌مان چندین بار تمام شده بود.


وی یادآور شد: ما در هر ۲۲ بهمن، شاهد این هستیم که با وجود افزایش مشکلات و دشمنی دشمنان، مردم با اعتقاد به انقلاب و انگیزه در میدان حاضر می‌‎شود و از انقلاب خود دفاع می‎کنند. این بخاطر اثرگذاری خون شهدا و حرف‌‎هایی است که شهدا با ما می‌زنند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماندگار شدن فرهنگ شهادت را لازمه شکست ناپذیری در مقابل دشمنان دانست و عنوان کرد: تا زمانی که فرهنگ و منطق شهادت و نصرت دین خدا در جامعه وجود دارد، شکست معنا نخواهد داشت. به خواست خدا این اتفاق حالا در جامعه ما افتاده و فرهنگ از خود گذشتگی نیز روز به روز بیشتر و عمیق‌تر می‎شود.


سردار جعفری با اشاره به احترام مردم به شهدا، خاطرنشان کرد: مردم ما به شهدای خود علاقه قلبی دارند. ما این را در مراسم تشییع شهدا هم می‌‎بینیم؛ می‎بینیم که مردم با اعتقاد به استقبال شهدا می‎آیند و این نشان می‎دهد که آنها آمادگی دریافت پیام شهیدان را دارند.


وی تصریح کرد: علت اینکه این نظام در ۴۰ سال باقی ماند و این نهال به یک درخت تناور تبدیل شد، فداکاری‎ها، ایثارگری‎ها و شهادت‌ها و وارد میدان شدن‌ها بود که باید اینها را نگه داشت. همین ایثار عامل نصرت خداوند است. تاوقتی شهادت و فرهنگ شهادت را نگه داریم، هیچ قدرتی نخواهند توانست بر جمهوری اسلامی و ملت ایران غلبه کند.


فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد تاثیر فرهنگ شهادت در طول هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد:همین دوران دفاع مقدس را به خاطر بیاورید؛ در آن مقطع همه دنیا بسیج شده بودند که به ایران ضربه بزنند و انقلاب نو پای ما را در نطفه خفه کنند، اما چه شد؟ با ایثار و از خودگذشتگی مردم، فرماندهی و مدیریت امثال شهید باکری این حماسه بزرگ آفریده شد.


سردار جعفری اضافه کرد: اگر می بینید که مردم عراق، سوریه، یمن، لبنان مقاومت کرده و از مقاومت نتیجه می‌گیرند، به خاطر تبعیت از تجربه ایران و پیام استقامت ایران است که می‌توان با دست خالی، با اتکا به خداوند متعال، اعتماد به مردم و نگاه به توان داخلی در برابر دنیا مقاومت کرد. این راه به دنیا اثبات شده است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت دفاعی ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر تجهیز به فناوری روز موشکی و پهباد و انواع سلاح‌ها با اتکا به توان داخلی، در عرصه های علمی نیز پیشرفت‌های مختلفی داشتیم که همه نشان‌دهنده عوامل دیگری غیر از عوامل مادی پیشرفت است. در واقع باید عامل اصلی حرکت را بدانیم که چیست؟ و آن هم استفاده درست و نگاه درست به مردم است.


سرلشکر جعفری نقش مردم در دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: اگر حضور مردم نبود در حوادث امنیتی ۷۸، ۸۸، ۹۶، معلوم نبود چه مشکلاتی پیش می‌آمد. فتنه ۸۸ حدود ۸ ماه طول کشید ولی فتنه بسیار خطرناک‌تر از جنگ تحمیلی بود چراکه همه بسیج شده بودند تا به بهانه سیاسی و انتخابات، در جامعه اختلاف بیاندازند و این توطئه بزرگ را علیه کشور درست کنند. در بسیاری از کشورها با همین روش انقلاب‌های رنگی رژیمی را ساقط کردند و خیال کردند ایران هم مانند اوکراین است اما نمی‌دانستند در ایران شهدایی را داریم که از طرف خداوند اجازه یافته‌اند که برای استحکام‌بخشی به این راه الهی به جامعه کمک کنند.


وی ادامه داد: اراده خداوند است که دشمنان را از احمق‌ها آفریده است چراکه نمی‌دانند رمز پیروزی ملت ایران چیست و از درک آن عاجز هستند. متأسفانه برخی هم در داخل از این راه تبعیت می‌کنند و با تبیین و القای غلط به جامعه، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.


سرلشکر جعفری افزود: بی‌جهت نیست که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان روی نیروی جوان و به‌کارگیری آن تأکید دارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم تأکید بر نقش‌آفرینی نیروی جوان در جامعه کاملا مشهود است.


وی در پایان گفت: اگر این باور و نگاه در همه مسئولین اجرایی کشور و با به‌کارگیری درست و نقش دادن به مردم ایجاد شود، در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… موفقیت‌های بزرگی کسب می‌کنیم. در این راه امیدواریم مردم آذربایجان در گام دوم انقلاب خط‌شکن باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار