بانگاه ویژه به ضرورت کارفرهنگی متناسب با روز
ایده ی پویش یک_اتفاق_خوب به مورخه ی سوم تیرماه سال 1397 هجری شمسی ، توسط یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، و بنابر فرموده ی مقام معظم رهبری مبتنی بر اشاعه ی نا امیدی در بطن کشور ، در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام رونمایی شد.
کد خبر: ۷۲۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 12 March 2019

ایده ی پویش یک_اتفاق_خوب به مورخه ی سوم تیرماه سال 1397 هجری شمسی ، توسط یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، و بنابر فرموده ی مقام معظم رهبری مبتنی بر اشاعه ی نا امیدی در بطن کشور ، در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام رونمایی شد. چندی بعد به همراهی گروهی از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه مزبور ، به اسامی آقایان سهند سامبرانی ، محمدرضا سپهری ، کامیار پیره بابی ، محمد تکلوی نژاد ، پدرام رستمی و خانم ها سمانه احمدی و صبا رسولی ، تصمیم ایجاد پویش یک_اتفاق_خوب اتخاذ شد.


علت العلل شکل گیری این پویش ، شرایط کنونی آحاد ملت ایران بود که گروهی بدون انجام عملکردی خاص ، صرفا انتقاد می ورزیدند و یاس را به جامعه اشاعه می دادند. ما نیز با هدف به تصویر کشاندن زیبایی های ایران اسلامی ، تصمیم به انتشار و اشتراک اتفاقات خوب به وقوع پیوسته و نیز اتفاقات خوب رقم زده توسط یک شخص برای دیگران نمودیم. مع ذلک در همان حین ، بنیان گذاران اولیه ی این پویش ، در صدد آفرینش اتفاقات خوب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سطح کشوری بر آمدند ؛ منتها به علت جبر ها و محدودیت های اعمال شده از سوی دانشگاه ، متاسفانه این امر میسر نشد. فلذا بر آن شدیم تا مستقل از دانشگاه و با حمایت نهاد ها و ارگان های مختلف و نیز تواما با حفظ استقلال فکری ، فعالیت های خود را در سطح شهر تبریز گسترش داده و عموم مردم را هدف برنامه های خود قرار دادیم.


علاوه بر موارد مذکور ، بنیان گذاران این پویش ، پس از انجام فعالیت های فرهنگی متنوع و اجرای ایده های نوین کشوری در دانشگاه ، به این نتیجه دست یافتند که شاید آن دست برنامه ها دیگر کارساز نباشد و بر این باور بودند که می بایست ماهیت برنامه ها پر بار و متنوع تر باشد. بدین ترتیب در طی جلسات و همفکری های متعدد ، تصمیم به راه اندازی پویش یک_اتفاق_خوب و تغییر محتوایی برنامه ها گرفته و این جنس فعالیت های فرهنگی را در سطحی گسترده تر و با ایده های ناب به غایت مخاطب قرار دادن اکثریت قشر جامعه ، به بطن شهر کشاندند.


شعار و سمبل همیشگی اعضای این پویش ، تلاش برای ایجاد حالی خوب است. تا حتی لحظه ای به دور از مشکلات و دغدغه های سرسام آور که آرامش را سلب می کنند ، لبخند بر لبان هموطنان خود بنشانیم و یک_اتفاق_خوب را برایشان رقم بزنیم که هر آینه اثرات معنوی و روحانی آن ، دنیا را جای بهتری برای زندگی خواهد کرد.

اولین همایش پویش یک_اتفاق_خوب نیز روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در فرهنگسرای دکتر مبین تبریز برگزار شد.

ل
 
ل
 
ل
 
ل

برای ایران و ایرانیان ، از هم اکنون تا هر زمان
برای قدم نهادن در وادی گام دوم انقلاب
برای نگاشتن یک حال خوب بر لوح گرانمایه ی خاطر مردمان سرزمینم
بماند به یادگار برای آیندگان ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار