نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده باید ماهانه بین 900 هزار تا یک میلیون تومان باید به هر نفر پرداخت شود، گفت: در حال حاضر که محصولات با ارز دولتی وارد کشور می‌شود افراد سود جو با انبار کردن آنها به دنبال افزایش منافع خود هستند.
کد خبر: ۷۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 13 March 2019

شهاب الدین بی مقدار، در خصوص نحوه تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی، اظهار داشت: در زمینه تخصیص ارز 4 هزار 200 دولت اشتباهاتی داشته است، در نشست غیرعلنی با معاون اول رئیس جمهور اعلام کردم که ارز 4 هزار 200 تومانی را در بازار آزاد به فروش برسانند و مابه‌التفاوت آن را در اختیار مردم بگذارند.

ارز دولتی در اختیار اشخاص قرار نگیرد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز به حساب مردم قیمت محصولاتی از جمله نان، گوشت، مرغ و حتی دارو آزاد شود، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که دولت اقدام به واردات کند نه اینکه ارز را به منظور واردات در اختیار افراد قرار دهد تا در این میان تخلفات اقتصادی نیز صورت بگیرد.

راه نهایی کنترل بازار حذف رانت‌ها است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت هزینه زیادی برای نگهداری متخلفان اقتصادی در زندان پرداخت می‌کند، ادامه داد: در شرایط فعلی راه نهایی کنترل بازار حذف رانت ها است، باید میزان واقعی مابه‌التفاوت نرخ ارز را در اختیار مردم قرار دهند.

افراد سود جو با انبار کردن کالاهای وارداتی به دنبال افزایش منافع خود هستند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده باید ماهانه بین 900 هزار تا یک میلیون تومان باید به هر نفر پرداخت شود، عنوان کرد: در حال حاضر که محصولات با ارز دولتی وارد کشور می‌شود افراد سود جو با انبار کردن آنها به دنبال افزایش منافع خود هستند.

اقتصاد آزاد قاچاق را حذف می‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با آزاد کردن نرخ ارز و ورود به اقتصاد آزاد شاهد از بین رفتن قاچاق در کشور می‌شویم، موضوعات مطرح شده خواسته مردم نیز هست.

ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار