یک متخصص پوست و مو گفت: برای نرم و سفید کردن پوست دست، مقدار عسل و آب لیموترش را مخلوط کنید، روی دست‌ها بمالید و سپس آنها را بشوئید.
کد خبر: ۷۲۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 15 March 2019
 

مونا طزری متخصص پوست و مو درباره راه‌های مراقبت از پوست دست، اظهار کرد: برای پیشگیری از پیری پوست دست‌ها باید کارهایی ساده اما تاثیرگذار انجام داد که سلامت پوست را تضمین می‌کند، هنگام انجام کارهای منزل یا باغبانی از دستکش‌های لاستیکی استفاده کنید، استفاده از این دستکش‌ها باعث می‌شود به دست‌ها آسیب وارد نشود.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: یکی از راه‌های محافظت از پوست دست‌ها استفاده از کرم مرطوب کننده است؛ اینکار باید مانند مسواک زدن به یک عادت تبدیل شود؛ یکی دیگر از روش‌ها محافظت از دست، لایه برداری پوست است، اینکار باعث از بین رفتن اجرام کثیف و سلول‌های مرده از سطح پوست و به جوانی پوست و تغذیه مناسب آن می‌شود.

طزری ادامه داد: پس از شستشو دست‌هایتان آنها را با صابون و با استفاده از لیف یا محصولات مناسب دیگر مالش دهید، این کار باعث تمیزی کامل پوست دست می‌شود؛ این را فراموش نکنید که بعد از لایه برداری پوست آنها را با کرم مرطوب کننده نرم کنید، اگر پوست دست‌تان چرب است، می‌توانید پس از شستشوی دست کمی آرد گندم بروی آنها بمالید، ماساژ دادن پوست دست به کمک تمیز کننده خانگی بسیار مفید خواهد بود.

ماسک‌های ویژه پوست دست

این متخصص پوست و مو تشریح کرد: گلیسیرین و گلاب یکی از بهترین مواد برای نرم کردن پوست دست هستند، این دو مواد را با هم ترکیب و استفاده کنید؛ برای نرم و سفید کردن دست، مقدار عسل و آب لیموترش را مخلوط کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی دست‌ها بمالید و سپس آنها را بشوئید.

طزری گفت: برای نرم کردن دست‌های زبر و خشن، ۲ عدد زرده تخم مرغ را با ۲ قاشق چای خوری روغن بادام شیرین به همراه ۲۵ گرم گلاب و ۲۶ قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط و دست‌ها را به این ترکیب آغشته کنید سپس یک دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت بشوئید، برای نرم کردن دست‌های خشن و تیره می‌‎توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار