استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری‌های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش در جهت بهبود کیفیت آموزش، گفت: نیاز امروز جامعه پرورش کاردان فنی از طریق آموزش‌های مهارتی است.
کد خبر: ۷۲۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 18 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، نظارت جدی بر کیفیت آموزش و فضاها و امکانات مدارس غیردولتی جهت رسیدن به حالت مطلوب را خواستار شد.

وی همچنین بر تمرکز اصلی روی داشته‌ها تاکید کرد و گفت: بایستی از امکانات و ظرفیت های موجود نهایت استفاده را بکنیم.

پورمحمدی تقویت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را نیز مورد تاکید قرار داد و پیشرفت جامعه را در سایه تقویت روحیه پژوهش و تحقیق در جامعه دانست.

وی، آموزش‌های مهارتی و پرورش کاردان فنی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: پیوند دانشگاه و آموزش و پرورش به ارتقای کیفیت آموزشی منجر می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی هزینه کردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و افزود: مسیر توسعه از طریق سرمایه گذاری نیروی انسانی هموار می شود.

پورمحمدی توجه به غنی سازی اوقات فراغت و تدارک برنامه های شاد برای دانش آموزان را عاملی مهم در ایجاد محیط امن و با نشاط در میان این قشر دانست و یادآور شد: ما باید چگونه شادزیستن و چگونه شادی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم و در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه حرکت بر مدار مشارکت جویی، برنامه ریزی، عقلانیت و اعتدال گرایی را محور کار دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد.

جعفر پاشایی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان علی‌رغم محدودیت‌های مالی، کسب رتبه‌های تک رقمی کنکور، کسب سه رتبه جشنواره خوارزمی، کسب رتبه سوم در بین ادارات کل در شاخص های عمومی و اختصاصی، کسب رتبه برتر انسانی در جشنواره شهید رجائی را یادآور شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بازنشسته شدن 3 هزار و 400 نیرو تا پایان امسال با مدیریت صحیح این کمبود نیروی انسانی را برطرف کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :