سفیر روسیه در ایران پاسخ می‌دهد
اخیرا شاهد بودیم که برخی از نشریات کشور‌های عربی گزارش داده‌اند که ظاهرا روسیه از سفر اسد ناراحت شده بود. آیا چنین چیزی صحت دارد؟
کد خبر: ۷۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲ 21 March 2019

«لوان جاگاریان» سفیر دولت فدراسیون روسیه در ایران در گفت و گویی در پاسخ به این سوال که «اخیرا شاهد بودیم که رئیس جمهوری سوریه آقای بشار اسد سفری را که از پیش اعلام نشده بود به تهران داشتند. بعد‌ها طی روز‌های آتی و حتی اخیرا شاهد بودیم که برخی از نشریات کشور‌های عربی گزارش داده‌اند که ظاهرا روسیه از این سفر ناراحت شده بود. آیا چنین چیزی صحت دارد؟» گفت: ما شنیدیم که مثلا یک روزنامه انگلیسی [مستقر در انگلیس]به نام العرب نوشته که گویا آقای لاوروف از سفر غیرمنتظره آقای بشار اسد به تهران ناراحت شده است.

وی ادامه داد: به نوبه اول، سفر رئیس جمهوری قانونی جمهوری عربی سوریه به تهران به این دو کشور مربوط است، به ایران و سوریه. این یک مسئله است؛ هیچ کسی نمی‌تواند در این زمینه مداخله کند. دوم، ما طبیعتا اصلا به هیچ وجه نگران نبودیم. آنچه که در برخی رسانه‌های غربی و عربی آمده است، اصلا بی‌اساس است؛ و هدف و منظورشان تلاش برای ایجاد شکاف بین ایران و روسیه و سوریه است، اما اصلا موفق نخواهند بود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :