مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد
فارس؛،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از افزایش ساعات کاری موزه‌های استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۷۲۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 21 March 2019

مرتضی آبدار اظهار داشت: به منظور ارتقا سطح رضایت گردشگران و میهمانان نوروزی ساعات کاری تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل در ایام نوروز از ساعت 9 تا 19 خواهد بود.

 وی در ادامه افزود: آذربایجان‌شرقی با داشتن موزه‌های غنی و تخصصی در سطح استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و میهمانان است.

 آبدار گفت: در سطح شهر تبریز می‌توان به موزه‌های؛ «آذربایجان»، «مشروطه»، «قاجار»، «سنجش»، «قرآن و کتابت»، همچنین «سایت موزه عصر آهن» و دو موزه خصوصی صدا و خودروهای کلاسیک اشاره کرد.

 وی ادامه داد: «موزه ایلخانی مراغه»، «سنگ نگاره‌های مراغه»، «موزه صفوی بناب»، «موزه هدایای خامنه»، «موزه عشایر آذربایجان سراب» و «موزه میانه» از موزه های شهرستان های آذربایجان‌شرقی هستند که در ایام نوروز میزبان میهمانان و گردشگران نوروزی خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزود: بروشورهای راهنمای موزه‌ها و اقلام فرهنگی در دسترس گردشگران قرار گرفته است تا اطلاعات کامل از بازدید در اختیار میهمانان عزیز باشد.

وی همچنین از برگزاری "نمایشگاه هفت هزار سال هنر فلز کاری به روایت موزه آذربایجان" در تالار اسماعیل دیباج، محل برگزاری نمایشگاه های دوره‌ای موزه آذربایجان خبر داد.

آبدار  از برگزاری آیین‌های بومی در اماکن تاریخی و موزه‌های استان نیز خبر داد و گفت:  در راستای حفظ، احیا و معرفی آیین های سنتی و بومی استان به گردشگران، آیین های نوروزی آذربایجان شرقی با عنوان نوروزگاه در محوطه موزه قاجار و خانه حیدرزاده برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار