استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 2 فروردین، روز جهانی آب، بر مدیریت منابع آبی برای ایجاد فرصت بهره‌مندی تمام مردم و تمام نسل‌ها از این نعمت الهی تأکید کرد.
کد خبر: ۷۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 21 March 2019

 

متن پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

مردم شریف آذربایجان شرقی
همان‌گونه که مستحضرید استان ما با وجود محدودیت‌های روزافزون و شدید منابع آبی که مصرف بی‌رویه آب، آن را بیش از پیش تشدید می‌کند، در شرایطی به استقبال سال جدید می‌رود که 97 درصد مردم استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند. آگاهی از این نکته که در همین لحظه بیش از دو میلیارد نفر در جهان از دسترسی به آب سالم و بهداشتی محرومند، ارزش برخورداری از این نعمت الهی و مسئولیت ما در قبال آن را دوچندان می‌کند.

سازمان ملل همچون سال‌های گذشته شعاری برای روز جهانی آب (که مصادف با دوم فروردین ماه است) تعیین کرده که در سال 2019 این عنوان «آب برای همه» اعلام شده است. این تعبیر به ظاهر ساده در درون خود مفهوم عمیقی دارد که دیگر بار یادآور مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های متولی در تأمین و توزیع آب از یک سو و مصرف‌کنندگان از سوی دیگر را مورد تأکید قرار می‌دهد.

در حال حاضر آن‌چه حائز اهمیت است، مدیریت منابع آبی برای ایجاد فرصت بهره‌مندی تمام مردم و تمام نسل‌ها از این نعمت الهی است.

«ما آب را از پدران‌مان به ارث نبرده‌ایم، بلکه برای فرزندان‌مان به امانت داریم.» اگرچه ممکن است مفهوم دقیق این جمله در اثر تکرار زیاد فراموش شده باشد، اما با تعبیری از نوع «آب برای همه» بهتر به مفهوم آن پی خواهیم برد.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به هموطنان فهیم و محترم آذربایجان شرقی، از درگاه خداوند متعال توفیق پاسداری از نعمت بی‌بدیل آب را در چارچوب وظایف انسانی و اجتماعی خود مسألت دارم.

محمدرضا پورمحمدی
استاندار آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار