معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هرکس در هر سطحی از مدیریت باید به وظایفی که قانون بر عهده اش گذاشته عمل کند گفت: مدیران باید از جان و آبروی خود مایه بگذارند تا مردم در امان باشند و اگر کسی نمی‌تواند اینطور عمل کند نباید مسئولیت قبول کند.
کد خبر: ۷۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 24 March 2019

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: مهمترین ویژگی مدیریت این است که یک مدیر باید مسائل حوزه مسئولیت خود را تشخیص دهد و در جهت منافع مردم و مصالح کشور از خود بگذرد

معاون اول رییس جمهور افزود: مدیران باید بدانند که مدیریت فقط تریبون و مصاحبه با صدا و سیما و کف زدن های مردم نیست بلکه شرایط سخت و دشوار هم دارد و اصلا پذیرفته نیست که مدیری مسئولیت داشته باشد و در سخت ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد.
جهانگیری با اشاره به حادثه سیل استان گلستان و مسائل ناشی از آن، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران باید با دقت ابعاد این حادثه را بررسی کند و اگر در این زمینه کسی تخلف، کوتاهی و یا سهل‌انگار کرده باشد باید حتما با او برخورد شود.

 

وی با اشاره به تماس های مکرر خود با استانداران مازندران و گلستان برای پیگیری وضعیت بارش‌ها و سیل خاطرنشان کرد: در تماس های تلفنی به استانداران این دو استان گفتم که اگر لازم است شخصا در استان حضور پیدا کنم اما اعلام کردند که اوضاع تحت کنترل است.
معاون اول رییس جمهور با قدردانی از مدیران و کسانی که برای کاهش آلام مردم سیل زده تلاش کرده اند قدردانی کرد و گفت: تلاش ها باید استمرار داشته باشد چرا که زندگی مردم در اثر سیل دچار آسیب شده و خساراتی را متحمل شده اند و ما باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم مرتفع شود.

 

جهانگیری در ادامه از سیل استان گلستان به عنوان حادثه ای تلخ یاد کرد و افزود: این حادثه باعث شد ایام عید نوروز در کام مردم تلخ شود.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در حوادث موضوع پیشگیری است گفت: باید به دور از احساسات ارزیابی دقیقی درباره علل وقوع این سیل، ماندگاری آن و محاسبات مقاومت زیربناها انجام شود و در صورت لزوم، اصلاحات لازم انجام شود.

 

معاون اول رییس جمهور ساماندهی رودخانه ها را پر امیت و ضروری دانست و افزود: تهران نیز در موضوع ساماندهی رودخانه ها با هشدارهایی مواجه است چراکه برخی اتوبان ها و واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه قرار دارند و اگر رودخانه های پایتخت طغیان کنند خسارات سنگینی به همراه خواهند داشت.
جهانگیری با تاکید بر لزوم توجه جدی به هشدارهای سازمان هواشناسی، اظهار داشت: این سازمان قادر است پیش بینی های دقیق و قطعی تا سه روز و حتی تا یک هفته را انجام دهد و ما نباید نسبت به هشدارها و اخطارهای سازمان هواشناسی بی توجه باشیم.

 

وی با قدردانی از نقش مردم در کمک به سیل‌زدگان، مردم ایران را مردمی استثنائی و منحصر بفرد توصیف کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه نیز به قدری میزان کمک ها و حضور مردمی بالا بود که راههای منتهی به استان به دلیل ازدحام مردم برای کمک مسدود شده بود و مسئولین ناچار شدند از ورود مردم به استان جلوگیری کنند.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت آنچه در توان دارد را برای کمک به سیل زدگان بکار خواهد گرفت، از خیرین، چهره های دلسوز جامعه و انسانهای خدوم کشور خواست دولت را در کاهش آلام و رفع دغدغه های مردم سیل زده یاری کنند.
وی با اشاره به حضور سپاه و ارتش و اعلام آمادگی آنها برای افزایش کمک ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند تا کمک های خود را به سیل زدگان بیشتر کنند.

 

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه دولت تسهیلات بلاعوض و وام هایی با کارمزد پایین برای مردم سیل زده در نظر خواهد گرفت افزود: دولت همانطور که در زلزله کرمانشاه با اعطای تسهیلات مردم را حمایت کرد، مردم سیل زده استان گلستان را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد و تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به آنان اعطا خواهد کرد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: پس از جمع آوری آب و بازگشت شرایط به حالت عادی، مرحله بعدی بازسازی است و اگر گزارش ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد مدیریت بحران از میزان خسارات به دولت ارائه شود، در جلسه چهارشنبه هیات وزیران تصمیمات لازم برای بازسازی و جبران خسارات اتخاذ خواهد شد.
جهانگیری تصریح کرد: تمام امکانات دولت و نظام برای استانهای سیل زده اعزام خواهد شد و فرایند بازسازی و تعمیر در این استانها آغاز می شود تا مردم در کوتاه ترین زمان به خانه های خود بازگردند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط بحرانی نباید به دنبال انتقاد و تخریب یکدیگر باشیم، گفت: در شرایط سختی و بحرانی هیچ چیز واجب تر از ساماندهی وضعیت مردم نیست و نتیجه انتقاد و تخریب چیزی جز اتلاف انرژی و فرسودگی نیروها نخواهد بود.

 

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: مردم باید پیام وحدت را از مسئولین دریافت و احساس کنند که مسئولین به صورت یکپارچه برای حل مشکلات آنها تلاش می‌کنند.
وی از وزیر کشور خواست تا چند روز آینده و تا عادی شدن شرایط در استان گلستان حضور داشته باشد تا مدیریت و ساماندهی اوضاع هرچه بهتر و روند امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام شود.
جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود ترکمن ها را از شریف ترین مردم کشور برشمرد و گفت: ما به اینکه خادم مردم باشیم افتخار می کنیم و مردم ترکمن مردمی دلسوز برای کشور هستند و استان گلستان نمایشی از وحدت اقوام مختلف و نمادی از اتحاد شیعه و سنی به صورت ید واحده است.

 

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز ضمن قدردانی از تلاش های دولت برای کمک به سیل زدگان، از آبخیزداری به عنوان یکی از اقدامات مثبت دولت یاد کرد و گفت: آبخیزداری نقش موثری در افزایش برداشت محصول و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان ایفا کرد که باید ادامه پیدا کند.
در این جلسه وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و راه و شهرسازی نیز هرکدام در سخنانی گزارشی از اقدامات صورت گرفته حوزه مسئولیت خود برای کمک به سیل زدگان ارائه و بر استمرار و افزایش این اقدامات تاکید کردند.

 

تعدادی از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر ضرورت نگاه ویژه دولت برای ساماندهی وضعیت فعلی و کاهش آلام ناشی از سیل تاکید کردند و از دولت خواستند با کسانی که قصور یا سهل انگاری داشته اند برخورد شود.
برخی از مدیران استان گلستان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای خارج کردن ساکنین مسیر سیل و اعلام هشدار و تلاش های صورت گرفته برای کمک به سیل زدگان ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار