در کنار بی‌خبری روحانی از عمق حادثه، خبر آمد که مناف هاشمی استاندار وقت گلستان نیز خارج از کشور بوده و یک ماهی مرخصی گرفته بوده است! البته شب گذشته اسحاق جهانگیری (که می‌گفت حتی قدرت تغییر منشی دفترش را ندارد) هاشمی را برکنار کرد. در این شرایط می‌گوییم سیل برای آقای استاندار نیز مهم نبوده و ترجیح داده عید را در خارج از کشور حضور داشته باشد؛ اما آیا برای رئیس جمهور نیز وضعیت مردم مهم نیست؟ آیا حتما باید شب انتخابات باشد تا رئیس جمهوری در میان مردم دیده شود؟! یا نه، اینکه گفته می‌شود حسن روحانی در سفر تفریحی قشم به سر می‌برد واقعیت داشته و وی از جنوب ایران برای شمال ایران پیغام و دستور فرستاده است که اوضاع را سامان دهند؟!

این مسائل نشان دهنده بی‌توجهی و بحران مدیریتی برای کمک به مردم گرفتار شده در سیل را دارد و اوضاع دولت تدبیر را نشان می‌دهد.

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با اعلام اینکه روحانی در سفر نوروزی قشم است، می‌گوید: «از آقای روحانی توقع داریم که سفر قشم‌ خود را نیمه کاره رها کرده و به مناطق سیل زده برود تا از نزدیک امور کمک رسانی را رصد کند و..»

حال معلوم نیست در روزهایی که مردم مناطق سیل‌زده در حال گذراندن روزها و شب‌های سختی هستند و بی‌خانمان شده‌اند؛ چرا رئیس جمهور از قشم به گلستان و مازندران نمی‌رود؟! مگر نه اینکه رئیس جمهور مملکت باید قوت قلبی برای مردم کشورش باشد و ملت احساس کنند ایشان مردم را رها نکرده است؟ آیا باید سیل در شب انتخابات رخ می‌داد تا رئیس دولت تدبیر و امید را در وسط بحران و با لباس‌های خاکی و گِلی می‌دیدیم؟!

ای کاش دولت کمی دغدغه مردم را داشت و به مردمی که تا دیروز بدلیل سوئ مدیریت مسائل اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه شده بودند حداقل امروز که گرفتار سیلاب شده اند کمک می‌کرد.

بنا به اذعان طرفداران دولت، بدلیل عدم اتخاذ سیاست مناسب در چالش های اقتصادی سال ۹۷، میزان محبوبیت و پذیرش دولت در افکار عمومی به شدت کاهش یافته است. اگر دولت تا دیروز می‌توانست مقصر چنین وضعیتی را تحریم‌ها اعلام کند امروز بدلیل تعلل در مدیریت بحران سیل می خواهد به چه دستاویزی متوسل شود.

لازم به گفتن نیست با این گونه اقدامات اندک امید مردم نسبت به دلسوزی مجموعه دولت از بین خواهد رفت.

مردم در حال ترک خانه‌هایشان هستند و عید ۹۸ را با بی‌سرپناهی و آوارگی شروع کرده‌اند، پس لطفا با رفتارتان عیدشان را خراب‌تر از آنی که هست نکنید.