مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت ۸۳۴ هزار و ۴۵ بازدید از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی تا پایان روز چهارم فروردین ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 25 March 2019

به گزارش تابناک تبریز، مرتضی آبدار اظهار کرد: آذربایجان شرقی با توجه به قابلیت‌های متنوع خود، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌آید، در کنار این قابلیت‌ها دستگاه‌های عضو ستاد سفر در تلاش‌اند تا با برنامه‌های پرشمار فرهنگی و آئینی، ایام پر نشاطی را برای گردشگران فراهم سازند.

آبدار در ادامه با اشاره میزان اقامت گردشگران نوروزی در آغاز فعالیت‌های ستاد سفر طی روزهای ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین ۹۸، اظهار کرد: علیرغم شرایط خاص آب و هوایی در روزهای پایان سال گذشته، درسال جدید شاهد استقبال گردشگران در سفر به استان بودیم؛ به‌طوری‌که طی روزهای مذکور، مراکز اقامتی استان پذیرای ۱۶۵ هزار و ۲۷۷ نفر گردشگر بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی از سوی گردشگران نوروزی مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است، گفت: طبق آمار اخذ شده از ۲۵ اسفند الی ۴ فروردین، مراکز موزه ای، تاریخی و فرهنگی و تفریحی استان با استقبال گردشگران نوروزی مواجه بوده به‌طوری‌که تا چهارم فروردین ۹۸، در مجموع ۸۳۴ هزار و چهل و پنج مورد بازدید از جاذبه های گردشگری استان انجام شده است.
کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان در صدر اماکن پر بازدید آذربایجان شرقی

مرتضی آبدار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس آمارهای احصائی که تا پایان چهارمین روز فروردین ۹۸ صورت گرفته است، موزه‌ها و اماکن تاریخی استان با استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه شده که در این میان، کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان، موزه قاجار، رصدخانه مراغه و موزه مشروطه جزو پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری استان قرار گرفته‌اند.
 
 وی در خصوص موزه آذربایجان و استقبال چشمگیر گردشگران از این مکان نیز بیان کرد: موزه آذربایجان تبریز با به نمایش گذاشتن "آثار فلزکاری 7 هزار ساله" در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی و منحصر به‌فرد فراهم ساخته است، این موزه طی روزهای نخست سال ۹۸ در صدر اماکن پربازدید تبریز قرار گرفت، به‌طوریکه طبق آمار احصاء شده تا پایان چهارم روز فروردین ۹۸، ۷ هزار و بیست بازدید از موزه آذربایجان به عمل آمده است.

آبدار با اشاره به اینکه موزه قاجار نیز یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های تبریز محسوب می‌شود، ادامه داد: این موزه که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا و کشور است، تا پایان روز چهارم فروردین میزبان ۶ هزار و ۵۱۰ گردشگر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: نوروز امسال کلیسای سنت استپانوس جزو اصلی‌ترین مقاصد بازدید مخاطبان قرار گرفته، به‌طوریکه تا چهارم فروردین سال‌جاری ۱۳ هزار و ۵۷۱ بازدید از این مکان انجام گرفته است.

آبدار گفت: رصدخانه مراغه با ۵ هزار و ۲۲۶ نفر و موزه مشروطه با ۴ هزار و ۹۶۱ بازدید از دیگر اماکن پربازدید چهار روز گذشته در ایام نوروز به شمار می‌آید.

 

برچسب ها: گردشگری ، بهار 98 ، تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :