امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با محکوم کردن اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه، گفت: آمریکا سرخط تروریسم و تروریست‌پروری در جهان است.
کد خبر: ۷۳۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 12 April 2019

به گزارش  تابناک تبریز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به سفر نخست وزیری عراق به ایران اشاره و اظهار کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد و به عبارتی دستاوردهای سفر گذشته رئیس جمهور ایران به عراق در این سفر تکمیل شد و به خوبی نشان داد که روابط صمیمی و روابط گرمی بین این دو کشور وجود دارد که باید بیش از پیش در جهت توسعه مناسبات تلاش کرد.

وی در ادامه به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی توسط سران آمریکا اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از رویدادهای هفته جاری است که توسط ترامپ انجام شد به طوریکه این اقدام نابخرادانه و نامشروع نشانه دیگری از ضعف این کشور در مقابل ملت ایران و نیروهای مسلح و سپاه است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام ناقض قوانین و معاهدات بین‌المللی است، افزود: استکبار جهانی از دوران پیروزی انقلاب به کرات از سپاه پاسداران سیلی خورده است و به عبارت دیگر این اقدام را می‌توان واکنش آنها در برابر قدرت‌نمایی سپاه دانست.

سپاه، پاسدار کشور است

امام جمعه تبریز گفت: حماسه‌های سپاه در هشت سال دفاع مقدس، بازسازی خرابه‌های پس از جنگ هشت ساله، مقابله در جبهه میدانی با گروه تروریستی و نقش‌آفرینی در کمک به مردم سیل‌زده در کشور از جمله شهرهای لرستان، خوزستان، گلستان بر کسی پوشیده نیست، این جمله امام (ره) را برای آمریکا یادآور می‌شویم که اگر سپاه نبود، کشور نبود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: البته این اقدام نمایشی نمی‌تواند هیچ خللی در محبوبیت مردمی این نیروی مقتدر ایجاد کند به طوریکه طبق فرمایش رهبری این اقدام ناشی از کینه آنها از موفقیت‌های سپاه در میدان‌های گوناگون از جمله در سوریه و عراق است از این‌رو در صدد  مقابله سیاسی با محبوبیت سپاه هستند که تنها روش، این اقدام احمقانه بود.

وی با بیان اینکه آمریکا با این کار خود گربه‌رقصانی می‌کند، تصریح کرد: به لطف پروردگار کار به جایی خواهد رسید که همه این خیانت‌ها به خودشان برخواهد گشت و این فریب‌ها گریبانگیر ترامپ و احمق‌های مثل خودش خواهد شد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه الحمدلله عشق و حمایت همه‌جانبه از سپاه در عمده مردم، نهادها،مسؤولان و نمایندگان مشاهده می‌شود، افزود: حتی نمایندگان مجلس با لباس سپاه در مجلس حضور یافتند و در حمایت از سپاه با ۲۵۰ امضا این اقدام را محکوم کردند.

دشمن نمی‌تواند هیچ‌گونه تفرقه بین مردم و نیروهای مسلح ایجاد کند

وی متذکر شد: همه این حمایت‌های همه جانبه ملت نشان می‌د‌هد که اساساً این‌گونه اقدامات تاثیری در اراده پولادین برای رسیدن به آرمان‌های ما ندارد و دشمن نمی‌تواند هیچ‌گونه تفرقه بین مردم و نیروهای مسلح ایجاد کند، این اقدام احمقانه باعث شد وحدت و همدلی در بین گروه‌های مختلف داخل نظام بیشتر و عمیق‌تر شود.

امام جمعه تبریز بیان کرد: از دولت می‌خواهیم تا در مقابل این اقدام نامشروع یک اقدام متقابل انجام دهد تا هیأت حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل و تاسیس گروه‌های تروریستی است، از این اقدام احمقانه خود پشیمان شود.

خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: البته طرح تروریست خواندن سپاه از زمان جورج بوش بود و موضوع جدیدی نیست. 

 ما شیشه‌ایم و باکی نداریم از شکست؛ شیشه چو بیشتر شکند تیز‌تر شود

وی خطاب به دولت آمریکا گفت: ما را با این کارها نمی‌توانید بترسانید چراکه ما از این کارها ترسی نداریم و ما شیشه‌ایم و باکی نداریم از شکست؛ شیشه چو بیشتر شکند تیز‌تر شود.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته با تبریک اعیاد شعبانیه، روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: امیدواریم جوانان از این حضرت الگو گرفته و به عبارتی جوانان در تراز انقلاب اهل اخلاص، دغدغه‌مندی و مسؤولیت‌پذیری، عمل به تکلیف، بصیرت، عقلانیت، اعتدال، خودباوری، اعتماد به نفس، شجاعت، عمل مجاهدانه، حضور در صحنه، ایستادگی، خط شکنی و پیشرو بودن، امید، ساده‌زیستی و مخالف رفاه‌طلبی باشند.

وی به سالروز تولد حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: ای تبریزی‌ها، ای آذربایجانی‌ها چرا حرکات نسبت به تزئین خیابان‌ها در نیمه شعبان کمرنگ شده است؟ مساجد، بازار، ادارات، دانشگاه‌ها، اصناف و محلات این تزئین‌ها را شروع کنید و حال و هوای نیمه شعبان به شهر بدهید.

مطالبه از استاندار و شهرداریها

به گزارش فارس؛نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: از استاندار آذربایجان‌شرقی و شهرداری‌ها درخواست می‌کنیم تا از ادارات مطالبه کند رنگ و بوی شعبانی به جلوی ادارات بدهند.

وی بیان کرد: نباید این جشن‌های شعبانیه دولتی باشد بلکه ما منتظر اقدامات خودجوش و عاشقانه مردم نسبت به امام زمان(عج) هستیم که البته جا دارد از هیات‌های مذهبی در رابطه با برگزاری جشن‌های شعبانیه تشکر کنیم.

خطیب نماز جمعه تبریز از حضور سپاهیان با لباس فرم در نماز جمعه تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه به سالگرد شهادت صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید یک فرد دلسوخته، عاشق و ولایی بود و در زمان هشت سال وداع مقدس زحمات زیادی کشید و معتقد بود که ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی هستند.

امام جمعه تبریز به ارتباط گسترده شهید صیاد شیرازی با علما اشاره کرد و گفت: بنده خاطرات زیادی با این شهید دارم و به عبارتی منافقان نتوانستند اقتدار و استعداد این شهید را ببیند.

وی خم شدن یک سرهنگ ارتشی و پله شدن برای سیل‌‌زدگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به حق امام راحل ارتش را به خوبی شناخته بود و فرمان دادند تا ارتش باید بماند و این اعتماد منجر شد تا ۴۸ هزار شهید تقدیم اسلام شود.


دولت قدرت کافی برای بازسازی شهرهای سیل‌زده را ندارد/ تبریزی‌ها کمک‌ها کنند

وی با تاکید بر افزایش کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان توضیح داد: دولت قدرت کافی برای بازسازی شهرهای سیل زده را ندارد و در تبریز به کمک‌ها نیاز داریم، الحمد لله هلال احمر، کمیته امداد و بسیج کمک‌های زیادی جمع‌آوری کرده‌اند ولی برخی‌به دفتر ما مراجعه می‌کنند تا از این طریق کمک‌های خود را به سیل‌زدگان برسانند از این‌رو با هماهنگی دادستان انقلاب تبریز و هلال احمر یک حساب به شماره ۶۰۴۰۰ در بانک ملی باز شد و از طریق کمک‌های مردمی از طرف بیت امام جمعه تبریز می‌توان کمک‌های خود را به دست سیل‌زدگان رساند.

هشدار درباره قطع درختان جنگل های ارسباران 

وی به موضوع دیگری مبنی بر ارسال‌ پیام‌های زیاد مردمی در رابطه با قطع درخت جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: بنده از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم تا روشنگری کنند چرا باز هم شاهد حمل درخت به صورت تریلی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: البته بنده مدام و به جد پیگیر موضوع هستم برخی‌ گفته‌اند که این درخت‌ها از آذربایجان‌غربی است و برخی‌ نیز گفته‌اند که از ارسباران هستند و همان‌ درخت‌هایی هستند که قبلا اجازه حمل نداشتند و الان می‌برند.

وی تاکید کرد: از مسؤولان ذیربط می‌خواهم تا دقت بیشتری کرده و این موضوع را با دستگاه‌های نظارتی کنترل کنند تا وقتی هوا آلوده شد نباید گفت که ستاد بحران تشکیل شود زیرا باید از الان به فکر بحران بود و یا خدایی ناکرده سیل بیاید بگوییم که اگر درخت‌ها بودند خسارت کمتر بود، از این‌رو به این موضوع عنایت زیادی شود و مسؤولان حساسیت بیشتری به خرج دهند.

وی ادامه داد: اصلا باید روشن شود که این تریلی‌ها از کجا آمده و به کجا می‌روند.

نباید همه چیز را بر گردن تحریم بیندازیم

امام جمعه تبریز با تاکید بر دقت مسؤولان در بخش صادرات کالا گفت: نباید همه چیز را بر گردن تحریم بیندازیم چرا که مگر سیب‌زمینی و پیاز ربطی به تحریم دارد که چنین قیمتی دارند و آیا این نشانه بی‌تدبیری نیست؟

وی افزود: البته در حال حاضر دستور داده‌اند تا جلوی صادرات گرفته شود ولی چرا در زمان و وقت مناسب جلوی آنها گرفته نشده است؟

آل‌هاشم اذعان داشت: این مشکلات در سایه بی‌تدبیری ایجاد می‌شود وگرنه پیاز و سیب‌زمینی به تحریم ربطی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۹ فروردین ماه سالروز تولد مقام معظم رهبری است، افزود: این روز را به ایشان تبریک گفته و از خداوند متعال طول عمر با برکت و طولانی برایشان می‌طلبیم.

امام جمعه تبریز در ادامه احترام به والدین و سفارش ائمه اطهار(ع) نسبت به توجه ویژه به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: خدمت به پدر و مادر از جمله جهاد در راه خداست و دارای ثمرات زیادی می‌باشد.

وی افزود: احسان به پدر و مادر مخصوصاً بعد از فوت آنها نیز جزء سفارشات اهل بیت(ع) است.

براساس این گزارش، آل هاشم امروز نماز جمعه را با لباس مقدس سپاهی اقامه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار