مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی نسبتا قوی و فعال از بعد از ظهر سه شنبه و کاهش محسوس دما از اواخر هفته در استان خبر داد .
کد خبر: ۷۳۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳ 14 April 2019

به گزارش تابناک تبریز، افشین ابراهیمی گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا قوی و فعالی را از بعد از ظهر سه شنبه 27 فروردین تا یکشنبه یکم اردیبهشت نشان می‌دهد .

وی با بیان اینکه دو موج ناپایدار استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: نفوذ موج اول سامانه از بعد از ظهر سه شنبه 27 فروردین تا پنجشنبه 29 فروردین که فعالیت اصلی شاخه اول روز چهارشنبه خواهد بود، موجب ابرناکی و بارش متناوب باران( گاهی به صورت رگبار و رعد و برق) وزش تند باد های لحظه ای می شود.

وی ادامه داد: بارش تگرگ در نواحی مستعد، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، احتمال اصابت صاعقه و کاهش نسبی دما (6-4) درجه سیلسیوس پیش بینی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به موج دوم سامانه بارشی افزود: نفوذ موج دوم سامانه از روز جمعه 30 فروردین بوده و موجب ابرناکی، بارش متناوب باران( گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف، کاهش محسوس دما (12-5) درجه سیلسیوس و وزش تند باد های لحظه ای خواهد شد .

وی گفت: بارش تگرگ در نواحی مستعد و اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال در تردد جاده ای به ویژه در گردنه ها و نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی های عزیز توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اقدامات لازم را به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار