پسر چهار ساله با ورود به حريم قطار در مراغه جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۷۳۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 16 April 2019

شاپور ارسلانی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: متاسفانه حوالی ساعت 20 شب گذشته، پسر بچه چهار ساله به دلیل ورود به حریم قطار و تصادف با این وسیله دچار مصدومیت شد.

وی افزود: این کودک بلافاصله برای انجام امور درمانی به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت ولی متاسفانه امروز صبح جان خود را از دست داد.

ارسلانی مکان دقیق این حادثه را 3 کیلومتری مراغه و از خروجی مراغه به سمت تهران اعلام کرد و گفت: این اتفاق در اثر برخورد این کودک با قطار تبریز- تهران رخ داده است.

وی با اشاره به موقعیت قطار جهت توقف کامل تاکید کرد: قطار زمان مواجه با مانع یا وجود دلیلی برای توقف باید مسیری بین 700 تا یک‌هزار و 200 متر را طی کند تا توقف به معنی واقعی در این وسیله نقلیه اتفاق بیفتد پس باید در رعایت حریم قطار دقت کامل صورت گیرد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل ریلی اضافه کرد: از هموطنانی که ساکن حاشیه ریل‌های قطار هستند و یا به هر نحوی در اطراف ریل‌های قطار تردد می‌کنند خواست حریم قطار را رعایت کنند، چرا که هر لحظه امکان تردد قطار بر روی ریل وجود دارد.

وی از همشهریان خواست با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های یاد شده جان خود به‌خصوص کودکان را برای به‌وجود نیامدن حوادث دلخراش حفظ کنند.

ارسلانی یاد آور شد: سال گذشته با رعایت نکات ایمنی توسط هموطنان همچنین استفاده از راهکارهای لازم مانند استفاده از علائم هشدار دهنده در سطح منطقه آذربایجان یک مورد حادثه تصادف خودرو با قطار اتفاق افتاده بود.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان حادثه شب گذشته را نیز اولین سانحه امسال عنوان و ابراز امیدواری کرد که با درایت و همکاری هموطنان، آخرین حادثه باشد.

راه‌آهن آذربایجان یکی از نواحی نوزده‌گانه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، محدوده این اداره‌کل شامل چهار محور در مسیر میانه- مراغه- تبریز، تبریز- صوفیان- جلفا، صوفیان- رازی و مراغه- مهاباد فعال است که شامل 38 ایستگاه با 720 کیلومتر خط اصلی و 300 کیلومتر خط فرعی، صنعتی و تجاری است.

راه‌آهن آذربایجان محدوده استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار