عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، از انعقاد قرارداد 700 میلیون یورویی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال خط آهن جلفا- نوردوز- قلی بیگلو خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 09 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، صفر شاسفند گفت: این تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ارس و کنسرسیوم ایرانی-اروپایی برای احداث خط آهن 204 کیلومتری منعقد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده مدت زمان واگذاری این خط آهن 25 سال است، افزود: اتمام مطالعات و اجرای کامل پروژه پنج سال بوده و ۲۰ سال دوره بهره‌برداری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد بود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس با اشاره به میزان بار ترانزیتی قابل جذب از کریدور شمال-جنوب، اجرای این پروژه را برای اقتصاد کشور و افزایش سهم ایران از ترانزیت کریدورهای بین امللی مثبت و پراهمیت ارزیابی کرد.

شاسفند گفت: بر اساس پیش بینی‌های احتمالی مجموع میزان بار ترانزیتی قابل جذب از این مسیر در سال اول 1.53 میلیون تن و در سال بیستم 10.76 میلیون تن بوده و در بخش مسافری نیز انتقال 101 هزار نفر در سال اول بهره برداری و انتقال 409 هزار نفر مسافر در سال بیستم پیش‌بینی می شود.

منطقه آزاد ارس در چهار محدوده منفصل در شمال غرب ایران و 135 کیلومتری تبریز واقع بوده و با نخجوان از طریق محدوده جلفا، با ارمنستان از طریق محدوده نوردوز و با آذربایجان از طریق محدوده قلی بیگلو و خداآفرین هم مرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار