مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی مبلغ بدهی ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد استان را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
کد خبر: ۷۴۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 20 May 2019

رسول تقی‌پور امروز در جشن گلریزان تبریز اظهار داشت: تعداد ۳۰ آئین جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی جشن گلریزان را فرصتی برای تقسیم شادی‌ها دانست و تاکید کرد: نیازی به ارسال دعوت نامه نیست و همه به این جشن گلریزان دعوت هستند تا به امید الهی قدمی برای آزادی ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمدی که هم اکنون با مبلغ بدهی ۱۵۰ میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی در بند حضور دارند، برداریم.

تقی‌پور با اشاره به تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۷ با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۴۰زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۳۷ تن از زندانیان آزاد شده در سال گذشته مرد و ۳ نفر نیز زن بودند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۴۱ زندانی از محکومین مالی، ۱۴ زندانی از محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۸۵ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بودند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه مبلغ ۴ میلیارد تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تأمین شد، گفت: ۶میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تأمین شد.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، بیان کرد: مبلغ ۹۱ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضائی تأمین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار