معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی :
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه اصلاح يا حذف نقاط حادثه‌خيز تاثير بسزايي در ارتقاي ايمنی و کاهش حوادث ترافيکی دارد، گفت: توجه به بافت فرهنگی مناطق در ایجاد راهکارهای ترافیکی ضروری است.
کد خبر: ۷۴۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 23 May 2019

 به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان و کمیته ایمنی حمل و نقل درون شهری، با اشاره به اینکه 75 درصد عامل تصادفات، انسانی است، افزود: برای همگانی کردن آموزش فرهنگ‌سازی ترافیک و رانندگی که از ضرورت‌هاست، باید از همه ابزارها، امکانات و نیروهای تأثیرگذار بهره گرفت.

وی ارائه برنامه‌های آموزشی مشخص در راستای فرهنگ‌سازی متناسب با بافت اجتماعی و فرهنگی شهرها را ضروری دانست.

رحمتی با اشاره به اینکه اطلس تصادفات تبریز حاوی اطلاعاتی از قبیل نوع تصادف، محل دقیق و تلفات ناشی از آن تهیه شده است، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز را اولویت مسئولان حوزه ترافیکی عنوان کرد.

وی همچنین با تاکید بر استانداردسازی علائم، تجهیزات و راه، تصریح کرد: شهرداری باید هرچه سریع‌تر موضوع دست‌فروشان را که یکی از عوامل ایجاد و کندی ترافیک به ویژه در مرکز شهر است پیگیری و با در نظر گرفتن معیشت این قشر با تعیین مکان‌هایی ویژه، نسبت به سامان‌دهی آنان اقدام کند.

مدیرعامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز هم با اشاره به کسب رتبه اول کاهش تلفات جانی کشور در استان آذربایجان شرقی، گفت: در سال 98 با شعار فرهنگ سازی شهری 40 دوربین پلاک‌خوان در رینگ سلامت تبریز و 20 دوربین نظارتی به‌ویژه در شهرک‌هایی که تردد خودرو زیاد است نصب و تمامی عابرگذرهای مصوب تا آخر سال اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار