کد خبر: ۷۴۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 26 May 2019

شهردار منطقه ۸ تبریز از تحویل امانی مغازه‌های تحت مالکیت شهرداری به آسیب دیدگان آتش سوزی بازار ایکی قاپیلی خبر داد.

رضا پاک نهاد در جلسه مشترک با هیات امنای سرای ایکی قاپیلی که پیرامون ساماندهی و آوار برداری این بازار برگزار شد ضمن اعلام همدردی با اصناف و کسبه این بازار، از بازار تبریز به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان نام برده که نیازمند حفظ و ساماندهی است.

پاک نهاد از آمادگی کامل منطقه هشت شهرداری در راستای آواربرداری سرای ایکی قاپیلی خبر داده و گفت: از اولین لحظات وقوع آتش سوزی، عوامل شهرداری منطقه ۸ تبریز در محل حادثه حضور فعال داشته و از دقایق اول دفع حریق ما آماده امداد رسانی و آوار برداری بودیم.

وی افزود: به دلیل وجود مسائل قضائی، ورود به عرصه خدمات دهی به سرای ایکی قاپیلی را به پس از رفع مشکلات حاضر موکول کرده و امیدواریم طی روزهای آتی بعد از طی مراحل قضائی حادثه ایکی قاپیلی به همت و همکاری اصناف و ارگانهای مختلف، شاهد آوار برداری و ساماندهی مجدد این بازار باشیم.

پاک نهاد با اشاره به اینکه بازار تبریز هویت تبریز و ایران است، افزود: در طول زمان مرمت و بازسازی سرای ایکی قاپیلی، به منظور رونق دوباره این سرای و جهت همراهی با آسیب دیدگان این حادثه، شهرداری منطقه ۸ مغازه های تحت تملک شهرداری را در بازار صدرا و بازار مشروطه، بصورت امانی در اختیار اصناف و کسبه این بازار قرار می دهد تا یاری گر آسیب دیدگان حادثه باشد و در این راستا عملیات آماده سازی مغازه‌ها را به اتمام رسانده ایم و هم اکنون آماده تحویل این مغازه‌ها به بازاریان حادثه دیده هستیم.

در این جلسه هیئت امنای بازار ایکی قاپیلارو صنف آرایشی و بهداشتی تبریز از زحمات شهردار منطقه ۸ و عوامل خدماتی منطقه در ساماندهی بازار ایکی قاپیلی و اتخاذ تدابیری برای در اختیار قرار دادن مغازه های امانی به آسیب دیدگان حادثه تقدیر و تشکر کرده و این اقدام را ایثاری درحق بازاریان دانستند.

همچنین در این جلسه با دستور شهردار منطقه ۸، لیست مغازه‌های آماده شده توسط مدیر املاک منطقه تحویل هیات امنای بازار ایکی قاپیلی داده شد تا توسط هیات امنای بازار بین حادثه دیدگان بازار تقسیم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار