شهردار تبریز در جلسه علنی شورای شهر:
شهردار تبریز گفت: شورای اسلامی تبریز باید روی موارد پروژه مسیر خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز اصرار کند تا لطمه ای به توسعه شهری تبریز وارد نشود.
کد خبر: ۷۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 26 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پروژه مسیر خط آهن میانه - بستان آباد – تبریز، اظهار کرد: راه آهن مجبور است که خط مسیر خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز را به ایستگاه راه آهن تبریز وصل کند چون توجیه اقتصادی راه آهن، موضوع حمل بار است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که پروژه مسیر راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز کار می شود اما این زمان بیش از حد طولانی شده و هنوز هم به اتمام نرسیده شده است.

شهردار تبریز در خصوص ایستگاه های این پروژه، عنوان کرد: پیش بینی می کنیم که خط آهن مذکور سال ها در خاوران مسافرگیری می کند و ما مصر هستیم این اتفاق رخ دهد. ایستگاه ایل گلی اما هزینه های تملک زیادی دارد و فقط بحث های سازه ای این ایستگاه دهها میلیارد هزینه می خواهد. ایستگاه ترمینال را نیز اگر بخواهیم احداث کنیم، حداقل ۲۰۰ میلیارد هزینه لازم دارد.

وی افزود: متاسفانه در خصوص پروژه مسیر خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز مشکل ساختار داریم. در این خصوص با وزیر محترم جلسه گذاشتیم اما ایشان بجای حرف های ما و استاندار که به وضعیت شهر و مشکلات آن اشراف داریم، به حرف کارشناسی که در تهران نشسته است، گوش کرد.

ایرج شهین باهر در ادامه با بیان اینکه شهرداری همه بخشنامه های ابلاغی را انجام می دهد، یادآور شد: بعضی موضوعات و لوایح باید در صحن شورا مطرح شود و در دستور جلسه قرار بگیرد. اگر تخلف و مشکلی وجود داشته باشد، ما پاسخگو هستیم. البته شورا نیز باید به شهرداری کمک کند.

وی گفت: بزرگترین پروژه ای که امسال باید شروع کنیم، پروژه پارک بزرگ تبریز است. بحث پارک بزرگ باید زودتر تعیین تکلیف شود تا بتوانیم به مردم پاسخگو باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار