معاون استاندار خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی برنامه پایش و آلودگی احتمالی صنایع بزرگ استان با محوریت کارخانه کاوه سودا، گفت: در این طرح آب‌های زیرزمینی منطقه بناب و مراغه توسط یک تیم دانشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۵۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 01 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، علی جهانگیری در جلسه مشترک تیم‌های علمی و اجرایی این برنامه، افزود: نتایج این طرح باید در سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم برسد.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های نظارتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از جمله اهداف این طرح است، افزود: استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست و نهادهای نظارتی بر اجرای این طرح نظارت و مدیران کارخانه کاوه سودا نیز همکاری‌های لازم را با گروه تحقیقاتی طرح خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این روش که با اجماع مراکز علمی، تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته روش خوبی است و باید به دور از جنجال و با روش علمی، کارشناسی و همه‌جانبه انجام شود.

وی گفت: امیدواریم با حل این مشکل، الگوی مناسبی برای حل و فصل سایر مشکلات زیست‌محیطی صنایع و واحدهای بزرگ استان فراهم کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم در این نشست گفت: به منظور پاسخ به دغدغه‌های دوستداران و علاقه‌مندان محیط زیست و نمایندگان استان در خصوص احتمال آلودگی آب‌های زیرزمینی به واسطه فعالیت کارخانه کاوه سودا، به صورت عمومی از دانشگاه‌ها و مراکز مستقل تحقیقاتی دعوت کردیم که خوشبختانه مراکز علمی و تحقیقاتی استان در کوتاه‌ترین زمان، پروپوزال این پروژه عملیاتی را ارائه کردند.

حمید قاسمی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تمام توان در حل مسائل زیست‌محیطی صنایع و واحدهای تولیدی پیشگام است.

در این جلسه که با حضور متخصصانی از پارک علم و فناوری، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و دانشگاه شهید مدنی و مدیران شرکت کاوه سودا برگزار شد، برنامه عملیاتی تیم علمی در خصوص ایجاد شبکه پایش آلاینده‌های احتمالی آب و خاک در منطقه ارائه و وارد فاز اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار