باشگاه تراکتورسازی تبریز هنوز فعالیت رسمی خود در نقل و انتقالات را آغاز نکرده اما پس از انتخاب سرمربی در روزهای آینده، از بازیکنان مورد نظر خود نیز پرده برداری خواهد کرد.
کد خبر: ۷۵۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 06 June 2019

به گزارش تابناک تبریز،فصل نقل و انتقالات از مدت ها قبل به صورت غیررسمی آغاز شدند و باشگاه های مختلف برای تقویت تیم خود و حضور پرقدرت در لیگ هجدهم، با نفرات مورد نظر مذاکره کرده و با آن ها به توافقاتی نیز رسیدند اما برای رسمی کردن این توافق، هر یک منتظر رقم خوردن اتفاقاتی از جمله آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات، انتخاب سرمربی، مشخص شدن تکلیف دیگر بازیکنان تیم و... هستند.

در این بین انتظار می‌رفت و می‌رود که باشگاه تراکتورسازی نیز با مالک متمول خود، حضور فعالی در پنجره تابستانی داشته باشد. آن ها فصل گذشته با تیم پرستاره خود به اهداف مورد نظر نرسیدند اما این فصل می خواهند با تیمی کهکشانی، بالاتر از تمام تیم ها بایستند و به حسرت تی تی ها خاتمه دهند.

خیلی ها اعتقاد دارند که نیمی از راه قهرمانی در نقل و انتقالات طی می‌شود و به نظر می‌رسد زنوزی هم به این نظریه اعتقاد دارد. او که سال گذشته 5-6 خارجی و 3 کاپیتان تیم ملی را به تبریز آورد، این فصل نیز پروژه های بزرگی را در سر دارد و به همراه مشاورانش، تور بزرگی را برای صید شاه ماهی های نقل و انتقالاتی پهن کرده است.

* تبریز منتظر انتخاب سرمربی جدید

 

فصل گذشته تراکتور بدون انتخاب سرمربی در بازار نقل و انتقالات حاضر شد و سپس توشاک را به خدمت گرفت، همین موضوع سبب شد تا انتقاداتی در طول فصل به مدیران تراکتور وارد شود. به همین خاطر تبریزی ها این بار قصد دارند ابتدا سرمربی و کادرفنی را مشخص کنند و سپس با نظر مربی و مالک، به صورت رسمی وارد پنجره نقل و انتقالات تابستانی شوند.

باوجود شایعات مختلف در یک ماه گذشته، زنوزی تنها با 4 مربی برای قبول سرمربیگری تراکتور مذاکره کرده است که بیشتر این مذاکرات نیز در استانبول انجام شدند. تراکتوری ها در ابتدا می خواستند مربی آشنا به لیگ برتر ایران را روی نیمکت بنشانند اما این پروژه تا حد زیادی به بن بست رسید و حالا شنیده ها از این حکایت دارد که در هفته های گذشته آن ها با دو گزینه به توافقات نهایی رسیدند که از بین این دو، شانس الکس نوری برای حضور در تبریز بیشتر است؛ کسی که شناخت نسبی از فوتبال ایران دارد و می تواند چهره مقبولی برای هواداران نیز باشد.

* 9 جای خالی در پست های مختلف

تراکتور برای فصل آینده 11 بازیکن را از لیگ هجدهم در اختیار خواهد داشت. البته این 11 بازیکن به جز مهره های جوانی چون حسینعلی زاده، اسماعیلی، محمدیان و... هستند. به عبارتی این فهرست نشان دهنده آن است که تراکتوری ها باید حداقل 9 بازیکن باکیفیت خریداری کنند تا برای صل فشرده 98-99 به مشکل برنخورند.

* بررسی پست به پست؛ از گلر تا نوک حمله

پس از محسن فروزان آن ها محمدرضا اخباری را در بازی های آخر استفاده کردند اما او نتوانست اعتماد هواداران و کادرفنی را جلب کند. بنابراین خرید یک دروازه بان باکیفیت باید در اولویت باشد. در این خصوص شنیده می شود تی تی ها با چند گلر از جمله مظاهری و حسینی مذاکراتی داشته اند و حتی شایعه پیشنهاد نافرجام به علیرضا بیرانوند نیز شنیده شده است.

 

برای پست دفاع میانی ایمان سلیمی، محمد طیبی و علی عبدالله زاده در لیست دیده می شوند که از بین آن ها احتمال جدایی طیبی و عبدالله زاده کم نیست. مدافع سابق استقلال خوزستان به تراکتوری ها پیام داده که می خواهد در جنوب کشور فوتبالش را ادامه دهد و عبدالله زاده نیز باتوجه به ناکارآمدی احتمالا در لیست مازاد قرار خواهد گرفت. بنابراین تراکتور باید یک یا 2 مدافع خوب نیز بخرد.

 

در پست دفاع راست، تراکتور یکی از بهترین ها یعنی دانیال اسماعیلی فر را در اختیار داشت اما حالا او باید به تیم اصلی اش یعنی ذوب آهن برگردد. بازیکن ذخیره او یعنی احمد موسوی بود که بعید است اولویت اول سرمربی تراکتور باشد و بنابراین خرید یک مدافع راست نیز ضروری به نظر می رسد. اما در دفاع چپ تراکتور احسان حاج صفی را دارد و شاید باتوجه به جدایی شربتی، یک بازیکن از تیم های پایه اضافه و یا بازیکنی برای نیمکت ذخیره خریداری شود.

 

در خط هافبک باتوجه به جدایی مهدی پور، پهلوان، کنستانت و شاید طاهران و شجاعی، شاهد تغییراتی گسترده خواهیم بود. با حضور علیرضا نقی زاده و اکبر ایمانی در پست هافبک دفاعی، تبریزی ها از این بابت نگرانی نخواهند داشت. اما نیاز به جذب یک هافبک بازیساز، یک هافبک چپ و یک هافبک نفوذی در تیم تراکتور دیده می شود.

 

تیم محبوب آذربایجان فصل قبل ضعف جدی در خط حمله نیز داشت. با جدایی استوکس و اروین، حالا ساسان انصاری و محمدرضا آزادی در این پست حضور دارند که هیچ کدام نمی توانند مهره ویژه برای کسب قهرمانی باشند. بنابراین یکی از پست هایی که تراکتور در آن سورپرایزهایی خواهد داشت، نوک حمله خواهد بود. در این خصوص با یک لژیونر مذاکراتی انجام شده و یک خارجی نیز به خدمت گرفته خواهد شد.

 

* سرنوشت مبهم سربازها

 

تراکتور دومین سال واگذاری به بخش خصوصی را سپری می‌کند اما همچنان بازیکنان سرباز را در اختیار دارد. از جمع سربازهای چهار نفره تراکتور، شربتی به صورت قطعی جدا می‌شود اما سه بازیکن دیگر شرایط خاصی دارند. به نظر می‌رسد اسماعیلی فر، مهدی پور و پهلوان باید دوران آموزشی را سپری کنند و به همین خاطر شاید یک نیم فصل دیگر هم در تبریز بمانند. احتمال بازگشت پهلوان به اصفهان بیشتر از دو بازیکن دیگر است. با تداوم حضور اسماعیلی فر و مهدی پور، معادلات نقل و انتقالات به سود تراکتور عوض خواهد شد.

 

* 6 سهمیه لیگ برتری چه می‌شوند؟

 

تراکتور می تواند 6 بازیکن از تیم های لیگ برتری بگیرد. احتمالا سه سهمیه به خرید دروازه بان و مدافع ختم می شود. سپس باید دید که سرنوشت مسعود شجاعی و اشکان دژاگه چه خواهد شد. در صورت جدایی این دو بازیکن تراکتور با دو هافبک لیگ برتری معروف مذاکراتش را جدی می کند. همچنین باید منتظر خرید یکی دو پدیده نیز باشیم.

 

 

* لژیونرها و خارجی ها؛ جعبه جادویی مستر زنوزی!

 

فصل گذشته زنوزی با خرید حاج صفی، دژاگه و شجاعی فوتبال ایران را دچار حیرت کرد. او همچنین چند خارجی نام آشنا از جمله کنستانت، فورستر، استوکس و اروین را خرید تا تراکتور پرستاره تر شود. این بار حتی پیش از پایان فصل تراکتور مذاکرات خود با 2 لژیونر را آغاز کرد که البته مشخص نیست به چه سرانجامی برسد.

 

درباره بازیکنان خارجی هم احتمالا شاهد سورپرایزهایی خواهیم بود. باتوجه به جدایی استوکس و اروین، احتمالا بازیکنان خارجی در پست های هجومی خواهند بود و البته تراکتوری ها باید در خریدهای خود دقت کنند چرا که این بار دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نخواهد بود. فصل گذشته زنوزی برخلاف پیش بینی ها به سراغ بازار بریتانیا رفت و از آن جا بازیکن خرید، او این فصل هم دست خود را رو نکرده و مشخص نیست کدام بازیکنان را خواهد خرید.

 

* در انتظار پدیده های لیگ یکی

 

به جز بازیکنان نامدار و نام آشنا، تراکتور با چند بازیکن از تیم های لیگ یکی نیز مذاکرات مثبتی داشته و به توافقاتی دست یافته است. شنیده ها حاکی از آن است که کار قرارداد 2 بازیکن تمام شده و این بازیکنان جوان را باید تراکتوری بدانیم. البته آن ها طبیعتا برای حضور فیکس به تبریز نخواهند آمد و برای بازی کردن باید خود را نشان بدهند.

 

یادداشت؛محمد همتی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار