امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز روش آمریکا فشار آوردن و مذاکره برای آنها یک ابزار است، گفت: ایشان به مذاکره‌کنندگان فرموده‌اند که مبادا همانند برجام فریب بخورید زیرا اگر دوباره فریب بخورید.
کد خبر: ۷۵۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 07 June 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: خطیب نماز جمعه اگر موضوعی را مطرح می‌کند به علت این است که این جایگاه به عنوان صدای مردم است و از روی دلسوزی حرفی می‌زند.

وی با بیان اینکه امام رحمت‌الله گردن همه مردم جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان حق دارد، گفت: امام خمینی(ره) دم مسیحیایی داده و ظلم‌ستیزی را در دنیا احیاء کرد و با احیای دوباره اسلام توانست آن را مطرح کند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: بعد از رُنسانس، مکاتب مختلفی ایجاد شد و به همین خاطر در دنیا هر انقلابی که می‌شد آن را به پای انقلاب کمونیستی می‌گذاشتند و می‌شناختند و کسی فکر هم نمی‌کرد که انقلابی پدید آید که اسلامی باشد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) باعث شد تا گفتمان مهدویت در جهان مطرح شده و شیعه شناخته شود و الان نیجریه امروز مدیون حضرت امام هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با بیان اینکه امام راحل، خدامحور بوده و هیچ‌کسی برای ایشان جزء خداوند مهم نبود، گفت: کلمهالله و اسلام دو کلمه بزرگ برای رهبر کبیر انقلاب بود و وقتی این دو کلمه مطرح بود امام با کسی رودربایستی نداشت.

وی افزود: امام خمینی(ره) شجاع بود و با این دیدگاه عمیق و توحیدی‌شان بود که فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عالی با اشاره به اینکه امام تکلیف‌مدار و خدا‌محور بود، تصریح کرد: به همین منظور وقتی بعد از ۱۵ سال به ایران می‌آمدند به خبرنگار گفتند که هیچ احساسی ندارم چراکه ایشان از روی تکلیف‌مداری کار می‌کردند و با دم خدایی خود سیلی محکم به کدخدای دنیا زدند.

وی متذکر شد: امام رحمت‌الله با دیدگاه خود شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی را اعمال کردند و امام پابرهنگان و مستضعفان بوده و به راستی امام ما، امام کارگران بوده و امام عافیت‌طلبان نبود و حتی فرمودند که من یک تار موی مستضعفان را به هزاران کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به دست و پا زدن اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: ما ولی‌فقیه را به عنوان نائب امام زمان می‌بینیم و به این دیدگاه ایشان را قبول داریم چراکه ایشان جایگاه رئیس‌جمهوری و وزیری و غیره ندارد بلکه ایشان جانشین امام زمان(عج) هستند و دستورات ایشان همه الهی است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در اول برجام فرمودند که من خوش‌بین نیستم ولی متاسفانه آقایان گوش نکردند که دوباره رهبری سفارش کردند که حالا که معامله می‌کنید حتما اگر یک چیزی دادید چیزی بگیرید.

وی متذکر شد: ولی‌‌امر مسلمین در دیدار رمضانی با دانشجویان به صراحت اعلام کردند که در برجام به حرف من گوش نکرده و از خطوط قرمز عبور کردند که این یعنی خسارت محض.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر مسلمین جهان دوباره در خارج شدن آمریکا از برجام اعلام داشتند که من به اروپایی‌ها اعتماد ندارم، به راستی که سگ زد برادر شغال است و همه اینها در یک ردیف هستند از این‌رو رهبری به خوبی می‌دانند که اروپا نیز همانند آمریکا بوده و به دنبال منافع خود است.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا در یک مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما با ایران به شرط ۱۲ شرط مذاکره می‌کنیم ولی وقتی دید ما به آنها توجه نکردیم اعلام کردند که ما هیچ شرطی نداریم.

عالی ادامه داد: البته در حال حاضر نیز رئیس جمهور آمریکا همه جا می‌رود و آخرین حربه‌اش نیز نخست وزیر ژاپن است.

عالی با تاکید بر اینکه همان‌طور که رهبر فرزانه گفته‌اند، روش آنها فشار آوردن است و مذاکره برای آنها یک ابزار است، گفت: ایشان به مذاکره‌کنندگان فرموده‌اند که مبادا همانند برجام فریب بخورید زیرا اگر دوباره فریب بخورید آبروی خودتان می‌رود.

وی متذکر شد: لااقل این بار با دید معنوی و الهی به فرمایش رهبر انقلاب نگاه کنیم چراکه هر جا حرکات الهی داشتیم موفق بودیم و به حق اگر انسان در مسیر توحیدی حرکت نکند خُسران زده است.

به گزارش تابناک تبریز، امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس هیچ چیزی نداشتیم ولی پیروز شدیم الان که الحمدالله همه چیز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه استقامت و مقاومت است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی رئیس جمهور، وکلا و وزرا و اقشار مردمی باید به فرامین و دستورات رهبر معظم عمل کنند و قطعاً با عافیت‌طلبی نمی‌توان انتظار اقتصاد مقاومتی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار