رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:ادعای عضو شورای شهر تهران درباره نجفی/واکنش توئیتری "گنجی" به حضور سید احمد خمینی در صف اول نماز عیدفطر/سال سیاه برای ۶ میلیون اجاره‌نشین و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 08 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اولیای دم تقاضای قصاص برای نجفی کردند

پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم شده، برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. بر اساس آنچه دادستانی تهران پیشتر اعلام شده، اتهامات نجفی در کیفرخواست صادره از سوی دادسرای جنایی، قتل‌عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص است/تسنیم

اعلام شماره تلفن قوه قضائیه برای گزارش بدحجابی و پارتی

محمد مهدی حاج محمدی، سرپرست دادسرای ارشاد تهران از شهروندان اخلاق مدار تهرانی خواسته است که به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و ...» موضوع را پس از جمع آوری مستندات لازم با ذکر کامل مشخصات محل و زمان وقوع جرم به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام رسان‌های سروش، ایتا و... ارسال نمایند. او که این مستندات را شخصا بررسی و رسیدگی می‌کند، به شهروندان تهرانی اطمینان خاطر داده است که گزارشات واصله در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی و با اعمال مجرمانه برخورد می‌شود. / میزان

سال سیاه برای ۶ میلیون اجاره‌نشین

فرشید پورحاجت، کارشناس بازار مسکن گفت:شکافی که در بحث قیمت‌های مسکن از سال ۹۶ به وجود آمده و انفجار قیمتی که اکنون نیز با آن مواجه هستیم باعث شده است که قیمت اجاره بهای مسکن رشد و شرایط را برای اجاره‌نشین‌ها بسیار سخت و دشوار کند. شرایطی که در حوزه مسکن‌های استیجاری وجود دارد، برای بیش از ۶ میلیون خانوار اجاره‌نشین کشور بسیار دشوار است و قطعا در چنین وضعیت اقتصادی به این خانوار‌ها فشار بسیار زیادی وارد خواهد شد. شاخص‌های آماری در دوره‌های پنج ساله از وضعیت مسکن، بیانگر آن است که تعداد خانوار‌های اجاره نشین در هر دوره افزایش پیدا کرده است و این مساله دلایل متفاوتی دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود. /ایسنا

تحریم‌ها مربیان خارجی را از ایران فراری داد

زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات به همکاری خود با تیم امید ایران پایان داد و اکنون در کشور خودش به سر می‌برد. این مربی که سابقه هدایت تیم‌هایی، چون پرسپولیس و سپاهان را نیز در فوتبال ایران برعهده دارد در صحبت‌هایی درباره رفتنش از تیم امید ایران به خبرگزاری یوتارنی گفت: من به خاطر تحریم‌ها نتوانستم به کارم در فوتبال ایران ادامه دهم. همه چیز را پول تعیین می‌کند و به همین خاطر تحریم‌ها باعث شده است تا ورزش ایران به ویژه فوتبال با شرایط سختی روبه‌رو شود. /ایسنا

احمدی‌نژاد خودش را برای افطاری باهنر دعوت کرد

باهنر در پاسخ به این سوال که (در جریان مراسم افطاری جامعه مهندسین، محمود احمدی نژاد هم حاضر بود که خودتان در نشست خبری اشاره کردید این حضور، در قالب دعوت عام انجام شده است، اما بخشی از افکار عمومی به این سمت حرکت کرد که ممکن این حضور بی‌ارتباط با انتخابات آینده نباشد، نظر خودتان چیست؟) گفت: مسئله خیلی کوچکی از نظر اجتماعی بود. شوهر همشیره بنده که پدر آقای ثمره هاشمی می‌شود، حدود ۲۵ روز قبل فوت کرده بود و آقای احمدی نژاد هم از آنجا که با آقای ثمره‌هاشمی برو و بیایی دارند و ارتباطشان خوب است، از تهران برای مراسم ختم به کرمان آمدند. همچنین در مراسم ختمی که در مسجد نور تهران برگزار شد هم حاضر شدند و همانجا از من پرسیدند دعوتتان برای افطاری جامعه اسلامی مهندسین جدی است یا نه؟ من هم گفتم بله؛ ما دعوت کرده‌ایم و هرکس بیاید خوب است که ایشان هم بر همین اساس تشریف آوردند؛ بنابراین فکر نمی‌کنم علتی جز برای همان رفت‌وآمد‌های مرسومی که گفتم، وجود داشته باشد. ضمن اینکه فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد. /ایسنا
 
ترامپ باز هم گاف داد، این بار نجومی!

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب پیام عجیبی در توئیتر منتشر کرد که عده‌ای آن را به عنوان یک گاف در زمینه علم نجوم تفسیر کردند. او در توئیتر نوشت: «با این همه پولی که هزینه می‌کنیم ناسا نباید درباره رفتن به ماه صحبت کند، ما این کار را ۵۰ سال پیش انجام داده‌ایم. آن‌ها باید تمرکزشان را روی کار‌های بزرگتری قرار دهند که ما انجام می‌دهیم، از جمله مریخ (که ماه هم بخشی از آن است) مسائل دفاعی و علوم.» عده‌ای از کاربران پای این پست ترامپ او را به باد سخره گرفته و نوشته‌اند که او ماه را بخشی از مریخ می‌داند. /فارس

می‌خواستیم فردین مالک اشتر باشد و فائقه آتشین قطام!

محمد بیک‌زاده تهیه‌کننده «سریال امام علی» از راز مگوی این سریال به‌یادماندنی گفت: انتخاب ما برای نقش قطام سریال امام علی فائقه آتشین بود، اما پیشنهادمان از دفتر مدیر شبکه بالاتر نرفت و همانجا با آن مخالفت شد. فردین را برای نقش مالک اشتر نپذیرفتند، چون ما قهرمان زنده نمی‌خواهیم و فردین برای مردم قهرمان بود. برای انتخاب بازیگران از سیره ابن‌هشام استفاده کردیم. گرانترین دستمزد را به داریوش ارجمند دادیم. ماهی صدتومان که ۵ تومان آن را برای مالیات برمی‌داشتیم. بازیگران به خاطر ارادت به علی و لطفی که به من داشتند سفید امضا می‌کردند.
 
شایعه بیماری احمدی‌نژاد تکذیب شد

علی اکبر جوانفکر از مشاوران محمود احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: برخی قلم به مزد‌ها که با انتشار شایعات و دروغپردازی و جعل خبر، نام خود را برسر زبان‌ها می‌اندازند، مدعی بیماری و عمل سنگین جراحی ایشان شده و در تلاش هستند تا مردم را مضطرب و نگران کنند. اولا دکتر احمدی نژاد در سلامت کامل هستند و هیچ عمل جراحی سنگینی هم بر روی ایشان انجام نشده است.ثانیا تنها مشکل صعب العلاج دکتر احمدی نژاد که همواره موجب سرخوردگی بدخواهان و امید و شادمانی ملت ایران بوده، مردمی بودن، ساده زیستی، عدالت خواهی، آزادیخواهی، آرمانگرایی، روشنگری و تلاش ایشان در جهت حاکمیت اراده و خواست مردم است.
 
واکنش توئیتری "گنجی" به حضور سید احمد خمینی در صف اول نماز عیدفطر

مدیر مسوول روزنامه جوان در واکنش به حواشی نماز عید فطر و حضور پسر سیدحسن خمینی در صف اول نماز، توئیتی را منتشر کرد. یک سال پیش در جریان نماز عید فطر شعر خوانی میثم مطیعی و کنایه‌های او به حسن روحانی حواشی را ایجاد کرد و امسال حضور سید احمد خمینی پسر سید حسن خمینی در صف اول نماز واکنش‌هایی را از سوی جناح راست به دنبال داشت. در این میان توئیت مدیر مسوول روزنامه جوان که یک روزنامه اصولگرا شناخته می‌شود به این حواشی قابل توجه است. بدالله گنجی در صفحه توئیترش با هشتگ‌های سید احمد خمینی، شکلی‌گرایی و حاشیه‌گرایی نوشته است؛ پارسال با پرداختن به اشعار مطیعی در نماز عید فطر، باعث شدیم خطبه رهبری به حاشیه رود، امسال با برجسته کردن ایستادن سید احمد خمینی در صف اول. کلا ما اصحاب حاشیه ایم.
 
دلایل استعفای بطحایی از دیدِ یک نماینده مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اختلافات درون دولت علت استعفای بطحایی است، گفت: او نباید آموزش و پرورش را با دریایی از مشکلات رها می‌کرد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با مهر، با اشاره به استعفای محمد بطحائی از وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: علت استعفای وزیر آموزش و پرورش شرکت در انتخابات مجلس مطرح شده است در حالی که مقام وزارت یک موقعیت ویژه برای خدمت است و تاکنون سابقه نداشته است که وزیری برای حضور در انتخابات مجلس استعفا دهد! وی ادامه داد: مجلس متشکل از ۲۹۰ نماینده است و یک نماینده به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیست در حالی که وزیر به تنهایی می‌تواند تصمیمات مهمی را اتخاذ کند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی اوقات پیش‌آمده که نماینده‌ای برای وزارت و فعالیت در سمت‌های بالاتر از نمایندگی استعفا داده، اما بی‌سابقه بوده است که وزیری برای نماینده شدن استعفا دهد.

سلیمی با انتقاد از این اقدام بطحائی گفت: بطحائی، وزارت آموزش و پرورش را با دریایی از مشکلات و چالش‌ها رها کرد چرا که تا دو سال آینده معلمان بسیار زیادی بازنشسته می‌شوند و ۳۰۰ هزار معلم کم داریم و باید در این شرایط بطحائی شرایط لازم را برای استخدام نیرو‌های جدید فراهم می‌کرد، نه آنکه استعفا دهد. وی با اشاره به اینکه متأسفانه مطالبات فرهنگیان در زمان بطحائی به خوبی پیگیری نشد، افزود: او نتوانست سند تحول بنیادین را اجرایی کند و صرفاً ۱۰ درصد این سند بسیار مهم، به مرحله اجرا درآمد و متأسفانه شرایط امروز آموزش و پرورش در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.
 
نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره آتش زدن سفارت عربستان

آیت‌الله‌العظمی «عبدالله جوادی آملی» گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه حج این است که باید موضوع حج را از مسائل سیاسی بین دو کشور جدا کنید، چون ما باید هرسال به مکه برویم، بنابراین اگر کسی رفت و سفارت عربستان را آتش زد ما آن را تقبیح می‌کنیم، زیرا هر چیزی راهی دارد.
 
ادعای عضو شورای شهر تهران درباره نجفی
 
مرتضی الویری در توییتی تاکید کرد هنگام انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران هیچ نکته منفی از زندگی وی از طرف فرد یا نهادی به شورای شهر تهران اعلام نشده بود.مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران که پیش از آغاز به کار رسمی شورای شهر پنجم و هنگام بررسی گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران از جمله محمدعلی نجفی، مسئولیت ریاست موقت این شورا را برعهده داشت، در توئیتر خود نوشت: «بر خلاف ادعای یکی از فعالان سیاسی مبنی بر اینکه قبل از انتخاب نجفی به عنوان شهردار، در این زمینه به شورای شهر تذکراتی داده شده، به عنوان رئیس موقت شورا در آن مقطع گواهی می‌دهم آن زمان هیچ نکته منفی از زندگی شخصی نجفی نه از طرف این فرد و نه از طرف نهاد‌های مسئول به شورا اعلام نشد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار