در جلسه شورای شهر تبریز بررسی شد؛
یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 09 June 2019

به گزارش تابناک تبریز،علی آجودان زاده رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و ارزیابی شورای شهر تبریز گفت: در ارتباط با پرونده پارک حاشیه ای بیش از ۸ ماه در کمیسیون با همکاری سازمان ترافیک کار شده است.
وی با بیان اینکه در قرار داد فوق نظارت بر نحوه اجرای قرارداد بر عهده سازمان ترافیک بوده است، گفت: بعنوان نماینده مردم و شهروند اعلام می‌کنم که در کارت های شارژ پارکبانی مبالغ هنگفتی رسوب شده است.
وی ادامه داد: شهرداری باید به افکار عمومی پاسخگو باشد که شرکت طرف قرارداد چگونه بیش از ۳.۴ میلیارد تومان را بدون اطلاع شهرداری تبریز برداشت کرده است.


آدی بیگ، مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز نیز در ادامه گفت: قرارداد مشکلاتی داشت که باید در قراداد جدید اصلاح شود، چندین بار به شرکت گفتیم که آن مبلغ به مردم بازگردد که تاکنون انجام نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در قرارداد درج نشده بود که نرم افزار پشتیبان پارکومتر ها بعد از اتمام قرارداد در اختیار شهرداری قرار گیرد.


در ادامه این جلسه بررسی لایحه ارجاعی از کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر بررسی کارت منزلت هوشمند در دستور کار قرار گرفت.


بهشتی، عضو شورا در این باره گفت: شهرداری لایحه ای با محوریت ارایه خدمات به بازنشستگان به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان با محوربت بازنشستگان شهرداری ارائه کرده است، بازدید رایگان از موزه ها، عضویت رایگان در کتابحانه ها و فرهنگسراها، ۵۰ درصد تخفیف در بی آرتی و مترو، استفاده با تخفیف از تالار شهرداری و غیره از جمله مواد مطورحه در این لایحه است.


تقی پور، دیگر عضو شورا نیز گفت: اگر همکاران موافق باشند طبق مکانیزم موجود در دنیا حمل و‌ نقل عمومی برای تمام بازنشستگان را رایگان کنیم.


صادقزاده در ادامه افزود: بحثی‌که در کمیسیون مطرح شد بهره مندی تمام بازنشستگان از مزایای این کارت است، پیشنهاد می شود عملیات اجرایی این کارت با همکاری کانون های بازنشستگی اجرا شود.


وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود شرط سنی بهره مندی از کارت حذف شود، در شهرداری های مشهد، اصفهان و شیراز بیمه تکمیلی بازنشستگی برای تمام بازنشستگان شهرداری تبریز و همسران آنها لحاظ شده است، لذا پیشنهاد می شود در شهرداری تبریز نیز این طرح عملیاتی شود.

 


صادقزاده یادآور شد: در تبصره دایمی در بند ۲۶ منحصرا به استفاده بازنشستگان و کودکان اشاره شده است.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: در لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز تبریزی ها بالای ۶۵ سال پیشنهاد شده است، زیرا کسانی هستند که از هیچ نهادی بازنشسته نیستند.


سونیا اندیش، دیگر عضو شورا در این خصوص گفت: کارت منزلت نباید فقط برای بازنشستگان شهرداری تبریز باشد چراکه پولی که در این مورد هزینه خواهد شد مربوط به همه است و باید شهرداری تبریز با همکاری دیگر دستگاه ها کارت منزلت را برای همه بازنشستگان اختصاص دهد.


موضوع برای بررسی بیشتر مجددا به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ارجاع شد.
در ادامه این جلسه بررسی مشکلات امتداد خیابان ۴۲ متری در دستور کار اعضا شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت.
فریدون بابایی اقدم رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوصو گفت: از سال ۹۲ مسیرگشایی این خیابان در بودجه شهرداری تبریز آورده شده است.


وی ادامه داد: برخی از مالکین با شهرداری تبریز توافق کرده اند و در بخشی بعد از توافق شهرداری برای باقیمانده ملک پروانه اخذ کرده اند ولی تا بحال شهرداری کد بر و کف اعلام نکرده است و مدت زمان پروانه اخذ شده سپری شده است و این مالکین بلاتکلیف هستند.


بابایی افزود: در برهه ای از زمان شهرداری حدود ۲۷۰ ملک تملک کرده است و در حال حاضر شهرداری برای تملک منازل استعلامی از مسکن و شهرسازی انجام می دهد و این نهاد نیز اعلام می کند که این اراضی جزو اراضی ملی است و عملا تملک بلا تکلیف مانده است.


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: از شهرداری تبریز تقاضا داریم با اهتمام ویژه نسبت به تملک اراضی باقیمانده اقدام نماید.


ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز در این خصوص توضیحاتی داد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات در این پروژه ارایه اطلاعات توسط مشاور است.


وی ادامه داد: مشاور شهرسازی در این پروژه یک خط دو بعدی کشیده و بدون مطالعه در دسترسی ها این پروژه را تعریف کرده است و برای حل مشکل مشاور طرح تفصیلی بعنوان مشاور شهرسازی ملزم شده است همانگونه که طرح دو بعدی ارایه کرده است اطلاعات فاز اجرایی را نیز ارایه کند.


شهردار تبریز همچنین افزود: پیشنهاد می شود در ادامه مسیر که امکان تملک و اجرا وجود ندارد تعیین تکلیف شود و ترافیک به مسیرهای جایگزین توزیع شود.


محمد فرج قلیزاده نیز در این رابطه گفت: حذف یا جابجایی یک خیابان ۴۲ متری تفریبا امکانپذیر نیست و حذف یا جایگزینی پروژه نمی تواند از اختیارات یک کمیسیون باشد.


شهرام دبیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: ظاهرا شهرداری نیز با توقف ادامه مسیر موافق است و شهرداری می تواند این موضوع را در قالب یک طرح به ماده پنج ارایه کند.
در ادامه این جلسه محرم محمد زاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکری به شهردار تبریز گفت: در بعضی مناطق برای دیدن شهردار باید بیش از چندین ساعت معطل شد.
وی ادامه داد: از حراست تقاضا دارم، در مجموعه هایی که مدیران چندین ورودی و خروجی دارند، خروجی های فرعی پلمب شوند و مسئولین ‌فقط از ورودی که مردم عادی رفت و آمد می کنند عبور کنند.
محمد زاده ادامه داد: کسر اضافه کاری کارکنان را با مشکل مواجه کرده اند، از شهردار تقاضا دارم مشکل این عزیزان را از منابع مختلف حل کنند.
وی همچنین گفت: در آستانه انتخابات مسئولانی که سیاسی هستند یا سیاست را کنار بگذارند یا پست های خود در شهرداری را تحویل دهند، چراکه شهرداری یک نهاد خدماتی است و خدمات با سیاست همخوانی ندارد.
محمد باقر بهشتی دیگر عضو شورای شاسلامی شهر تبریز نیز در تذکری گفت: در ورودی تبریز از طرف تهران ساعتی گذاشته شده است که کار نمی کند و این به شعور مردم توهین است.
وی ادامه داد: شهرداری در هر شش ماه باید گزارش عملکرد به مردم ارایه کند که رعایت نمی شود همچنین شورا نباید فقط به شهرداری مختص شود و باید مشکلات مردم در تمام دستگاه ها را بررسی کند.
شهرام دبیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در تذکری گفت: تفریق بودجه باید طبق قانون تا پایان اردیبهشت توسط شهرداری ارایه و شورا نیز تاپایان خرداد تصویب کند.
وی ادامه داد: تمام مسئولین قول داده اند که خط یک قطار شهری تا پایان سال به اتمام برسد، ولی با وضعیت موجود این کار به اتمام نخواهد رسید چراکه پول اوراق مشارکتی که تصویب شده بود فعلا به شهرداری نرسیده است.
کریم صادقزاده تبریزی نیز در تذکری گفت: قطعا یکی از افتخارات شورا در دوره پنجم توجه به کارگران مجموعه شهرداری بوده است.
وی ادامه داد: اخیرا تذکری در ۸ بند با امضا ۱۰ عضو شورا تقدیم شهردار شده بود و امیدواریم خبر خوش شهردار در ارتباط با اتخاذ تمهیدات لازم این موضوع به نحو احسن اجرا شود.
صادقزاده افزود: از شهردار محترم بخاطر نامه نگاری به وزارت کشور در خصوص توجه به وضعیت نیرو های تامین نیرو نیز تشکر می کنیم و باید به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری نیرو های انسانی توجه ویژه داشته باشیم.
این عضو شورذای اسلامی شهر همچنین گفت: باید یکسان سازی قرارداد ها که در مجلس نیز طرح شده عملیاتی شود.
شهردار تبریز نیز ضمن ارایه توضیحاتی گفت: شورا در مورد اضافه کار چارچوبی ارایه کرده است که نمی توان از این جارچوب خارج شد و باید ردیفی برای تامین کسری میزان حقوق و اضافه کاری توسط شورا تصویب شود چراکه شهرداری در پرداخت اضافه کاری مشکلی ندارد.
وی ادامه داد: با کاهش هزینه های جاری در فروردین و اردیبهشت ماه اضافه کاری خرداد پرداخت خواهد شد.
شهردار تبریز با اعلام اینکه شهرداری نهایت صرفه جویی را اعمال می کند خاطر نشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه ردیف و اعتبار لازم را برای پرداخت کامل اضافه کاری را ارایه نماید تا شهرداری تبریز نسبت به پرداخت اقدام کند.
گفتنی است، سعید نیکوخصلت بعنوان نماینده شورای اسلامی شهر در کمیته سالمندان استان انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار