شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه نوزدهم خردادماه ۹۸، با افزایش ۲۹۲۰ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد به رقم ۲۲۹ هزار و ۸۰۸ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۵ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۷۵۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 09 June 2019
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه نوزدهم خردادماه ۹۸، با افزایش ۲۹۲۰ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد به رقم ۲۲۹ هزار و ۸۰۸ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته شاهد افت ۹۵ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد نماگر کل بورس بودیم.

امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۲۹ واحدی معادل ۱.۲۹ درصد به رقم ۶۵ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۵۳۴ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد، عدد ۵۵ هزار و ۹۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۵۵ واحدی معادل ۲.۸۲ درصد به رقم ۳۸ هزار و ۴۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۹۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۰ هزار و ۸۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۴ واحد افزایش معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۱۷۰ هزار و ۶۳۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۴۵۱ هزار و ۲۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.  


معاملات کد به کدی

امروز در نماد پتروشیمی جم بیش از ۱۲۴ میلیون سهم در قیمت ۱۳۴۰۰ ریال و به ارزش بیش از ۱۶۶.۱ میلیارد تومان بین کد‌های حقوقی ۲۵.۴۹۹ میلیون برگه سهم هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در قیمت ۴۹۴۲ ریال و به ارزش بیش از ۱۲.۶ میلیارد تومان و در قند ثابت خراسان نیز بیش از ۱۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۳.۳ میلیارد تومان و در قیمت ۹۸۰۰ ریال، در آلومینیوم ایران نیز بیش از ۳۸.۴۷۷ میلیون برگه سهم در قیمت ۶۰۰۱ ریال و به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد تومان، و در ملی صنایع مس ایران نیز بیش از ۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و در کگهر نیز ۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۹.۹ میلیارد تومان و بیش از ۸.۸۸۹ میلیون برگه حق تقدم گل گهردر قیمت ۴۷۶۰ ریال  بین سهامداران حقوقی دست به دست شد.

عرضه و تقاضا‌های امروز بورس تهران

در معاملات امروز نماد شرکت‌های ایران خودرو (خودرو)، بانک‌پارسیان (وپارس)،  قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، ایران‌ارقام (مرقام)، سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی)،  سایپا (خساپا)،  سیمان بهبهان (سبهان) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی فجر (بفجر)، صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)،  صندوق س. با درآمد ثابت کمند (کمند)،  لوله‌وماشین‌سازی‌ایران (فلوله)،  شهد ایران (غشهد)،   فنرسازی‌زر (خزر) صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صفوف عرضه و فروش همراه بودند.

ارزش معاملات

امروز گروه خودرو در صدر گروه‌های صنعت قرار گرفت و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و بر این اساس بیش از ۶۴۱ میلیون برگه سهم خودرویی به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان داد و ستد شد، شیمیایی‌ها دیگر گروهی بودند که سهامداران با معامله بیش از ۲۰۸ برگه سهم در آن ارزش معاملات ۱۰۹.۵ میلیارد تومانی را رقم زدند و بانکی‌ها سومین گروه برتر در بین صنایع با دارا بودن ارزش معاملات ۱۰۰.۷ میلیارد تومانی بودند.

شاخص گروه محصولات کاغذی امروز با جهش ۳۷۱۳ واحدی معادل ۸.۶۲ درصد در صدر شاخص صنایع قرار گرفت و پس از آن شاخص کاشی و سرامیک با رشد ۳۲۵ واحدی معادل ۵.۵۶ درصد و شاخص گروه محصولات چوبی با رشد ۱۲۹۸۱ واحدی معادل ۴.۹۷ درصد در صدر شاخص صنایع قرار داشتند.

رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز، نماد شرکت‌های صنعتی بهشهر (غبشهر ۱) و پاکسان (شپاکسا ۱) توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، لبنیات‌کالبر (غالبر ۱)، داروسازی اکسیر (دلر ۱)، کابل البرز (بالبر ۱) و فیبر ایران (چفیبر ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر؛ همچنین سه نماد گروه صنعتی بارز (پکرمان)، فروسیلیس ایران (فروس)،  کاشی سرامیک سعدی (کسعدی) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)؛ حق تقدم گسترش سرمایه‌گذاری ایران (خگسترح)؛ پاکسان (شپاکسا) متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لامپ پارس شهاب (بشهاب)، کارتن ایران (چکارن)، هلدینگ داروپخش (وپخش) موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، گلتاش (شگل ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، شیشه دارویی رازی (کرازی) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با محدودیت نوسان قیمت؛ صنایع جوشکاب یزد (بکاب)؛ مهندسی تکنوکار (تکنو)؛ داروسازی کوثر (دکوثر)؛ تأمین سرمایه نوین (تنوین) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی؛ ارتباطات سیار ایران (همراه) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه؛ توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی؛ تولیدی و صنعتی ثابت ایران (قثابت) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بدون تقسیم سود نقدی؛ حق تقدم سیمان بهبهان (سبهانح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی بدون محدودیت نوسان قیمت؛ لوله و ماشین‌سازی ایران (فلوله) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه و حق تقدم شرکت کاشی پارس (کپارسح) بازگشایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار