یک روزنامه حامی دولت از بی‌ثباتی در وزارت آموزش و پرورش طی ۵-۶ سال گذشته انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۵۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 10 June 2019
 

روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سومین وزیر آموزش و پرورش دولت آقای روحانی هم کنار رفت. علت کنار رفتن‌ها هر چه باشد، برای آموزش و پرورش کشور این یک خسران بزرگ است که در کمتر از ۶ سال سه وزیر به خود ببیند و البته با این روند معلوم نیست وزیر چهارم دولت روحانی چه سرنوشتی پیدا کند.


آموزش و پرورش، بنیادی‌ترین وزارتخانه و تأثیرگذارترین نهاد آموزشی و فرهنگی کشور است. با این حال متأسفانه همواره مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد. در دولت آقای روحانی، این اولین وزارتخانه‌ای نیست که سازمان برنامه و بودجه به وظیفه خود در قبال آن عمل نمی‌کند و بودجه لازم را به‌موقع در اختیار قرار نمی‌دهد و وزیر ناچار به کناره‌گیری می‌شود. به همین دلیل، لازم می‌دانیم پیشنهاداتی به رئیس‌جمهور محترم داشته باشیم تا چنین وضعیتی به ویژه در مورد آموزش و پرورش تکرار نشود.


اول آنکه در مدیریت سازمان برنامه و بودجه تجدیدنظر نمائید و کاری کنید که بودجه‌ها براساس فشارها و رفاقت‌ها توزیع نشوند بلکه عدالت و قانون و اولویت‌های واقعی معیار و ملاک توزیع آن باشند.


دوم آنکه وزارت آموزش و پرورش را در اولویت جذب بودجه قرار دهید. معلمان که قشر تأثیرگذار در تربیت نسل‌ها هستند باید در رفاه باشند تا بتوانند فارغ از مشکلات مادی و تأثیرپذیری به وظیفه خطیر خود عمل نمایند.


و سوم آنکه در انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش عجله نکنید. فردی را برای این مسئولیت خطیر در نظر بگیرید که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های حرفه‌ای، واجد قدرت لازم برای استیفای حقوق معلمان و فرهنگیان و مقاومت در برابر ویژه‌خواران و ویژه‌خواهان باشد. آموزش و پرورش را جدی بگیرید آقای رئیس‌جمهور.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار