استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی همه دستگاه‌های مسئول و نمایندگان تشکل‌های مربوط به هنرصنعت فرش برای برگزاری باشکوه نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تبریز تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی برای رونق و توسعه صنعت فرش تبریز است و باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۵۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵ 11 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در آئین رونمایی از پوستر نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران- تبریز، فرش تبریز را یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگی آذربایجان و ایران عنوان کرد و گفت: شهر تبریز به واسطه ظرفیت‌های کم‌نظیر در این حوزه، به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف انتخاب شد، اما تاکنون گام مناسبی در جهت معرفی این ظرفیت‌ها برداشته نشده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازاریابی و عرضه یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فرش تبریز است، افزود: در این زمینه باید از ظرفیت تجار صاحب‌نام و همچنین رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای مختلف استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 200 هزار نفر از جمعیت استان در صنعت فرش، این صنعت را از نظر اقتصادی برای استان بسیار مهم برشمرد و افزود: امیدواریم به کمک تمامی دست‌اندرکاران، نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف در شأن تبریز برگزار شود.

پورمحمدی با بیان اینکه فرش تبریز معرف ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی ایران است، افزود: با تغییرات صورت گرفته در عرصه اقتصادی، ایجاد جایگزین مناسبی برای سازوکارهای سنتی صنعت فرش ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین آمادگی استان را برای برگزاری دائمی نمایشگاه فرش دستباف ایران در تبریز اعلام کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی فرش در سال‌های آینده در سطح گسترده‌تری برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران- تبریز از ۹ تا ۱۳ مرداد امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار