وزیر علوم، در جمع روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی تاکید کرد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحول سریع علوم و فناوری ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها در صف اول فناوری‌های جدید حرکت کنند و سپس به سمت صنعت و جامعه بروند.
کد خبر: ۷۵۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 13 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، وزیر علوم در نشست با روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: نیاز است رشته‌های جدید، نگاه‌های جدید، به‌روز و پیشرو در سطح فناوری در دانشگا‌ه‌ها توسعه یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر، تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان در رشته‌های ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است، افزود: بحث‌های مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئله‌ساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.


دکتر غلامی تصریح کرد: سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها کمک کرد و امسال نیز کمک خواهد کرد و در تلاشیم به دانشگاه‌ها آسیبی نرسد.


وزیر علوم بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان هم برای کارهای دانشجویی و تعمیر و تجهیز به‌ویژه در مواردی که ضرورت دارد، کمک می‌کند.


وی با بیان اینکه همه استان‌ها مشکل آمایشی ندارند و تعدادی از استان‌ها سازماندهی شده‌اند، گفت: تبدیل مراکز در برخی استان‌ها، کیفی‌سازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچک‌تر و اتصالشان به نقاط بزرگ‌تر، تامین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیئت علمی از اهداف ساماندهی دانشگاه‌ها است.


دکتر غلامی با اشاره به اینکه همه دانشگاه‌ها سعی می‌کنند تمامی رشته‌ها را داشته باشند، بیان کرد: همه دانشگاه‌ها در دنیا به دنبال ماموریت‌ و تخصص‌گرایی هستند؛ باید دانشگاه‌هایمان‌ را توانمند کرده و به صورت تخصصی پیش ببریم.


وزیر علوم تاکید کرد: باید از موازی کاری در استان‌ها جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه برای آموزش‌های مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت‌‌شده‌های این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت‌‌یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.
وی متذکر شد: علی‌رغم محدودیت‌های حاضر، تعدادی شرکت ایرانی در دنیا کار می‌کنند و می‌توانند نیروهایشان را از داخل کشور تامین کنند.
دکتر غلامی عنوان کرد: گرایش به علوم‌تجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبه‌های شغلی و مادی همه را به سمتی می‌برد که احتمالا در آن موفق نخواهند شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز قابل توجه و در خور تقدیر بوده و بهتر است بروشورهایی برای معرفی دانشگاه تهیه و ارایه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار