معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم تأسیس اورژانس شیمیایی در استان، گفت: باید کاری عملی، جامع و قابل دفاع در این حوزه داشته باشیم.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 18 June 2019

 به گزارش تابناک تبریز، علیار راستگو در اولین جلسه قرارگاه پدافند شیمیایی استان، خواستار مساعدت سازمان پدافند غیرعامل کشور و نیروهای مسلح در راه اندازی اورژانس شیمیایی در استان شد.

وی افزود: قرارگاه پدافند شیمیایی در جهت سامان‌دهی سیستم دفاعی منطقه با رویکرد مهندسی کاهش خطر و مصون‌سازی زیرساخت‌های شیمیایی و پتروشیمی استان باید فعال‌تر شود.

راستگو همچنین خواستار مشخص شدن وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در قرارگاه پدافند شیمیایی شد و بیان داشت: نگاه به پدافند غیرعامل یک نگاه تخصصی است و باید نوع تهدیدات و ابعاد و جنس تهدیدات شناسایی شود تا راهکارهای مقابله با آن تهدیدات تدوین و اجرایی شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که مخاطرات ناشی از مواد خطرزا در سه بخش مواد شیمیایی، بیولوژیکی و رادیواکتیو باید به صورت مستمر بررسی و در این زمینه آسیب شناسی شود، آموزش های لازم به جامعه هدف در زمینه خطرات و مضرات ناشی از این مواد را از ضروریات برشمرد.

راستگو افزود: در وضعیت کنونی مشکلاتی در مدیریت حوادث از جمله نبود اطلاع رسانی متمرکز و ازدحام مردم در محل وقوع حادثه مشاهده می شود که لازم است پدافند غیرعامل با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله صدا و سیما در جهت آموزش و آگاه سازی مردم اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های علمی در حوزه های مختلف شیمیایی، بیولوژیکی، هسته ای و زیستی، ناگزیر به همگامی با پیشرفت های جهانی هستیم و غفلت از این حوزه ها و تهدیدات و آسیب های آنها می تواند سلامت جان و مال مردم را به خطر بیندازد.

محمدباقر آقایی افزود: آذربایجان شرقی، یک استان صنعتی است و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی شیمیایی در این استان مستقر هستند و از طرفی این استان در چهار راه مواصلاتی ریلی و جاده‌ای شمال غرب کشور قرار دارد و هر روز شاهد تردد تعداد زیادی از محموله‌های شیمیایی و سوختی پرخطر در جاده‌ها و خطوط ریلی هستیم، بنابراین رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه شیمیایی یک امر مهم و حساس به شمار می آید که امیدواریم با پویایی قرارگاه پدافند شیمیایی شاهد به حداقل رسیدن آسیب ها باشیم.

دبیر قرارگاه پدافند شیمیایی استان بیان داشت: برای انتقال مراکز و زیرساخت‌های شیمیایی از داخل شهرها به خارج از مناطق مسکونی برنامه ریزی و مکاتباتی انجام شده و به دلیل اهمیت موضوع پیگیر تسریع در اجرای آن هستیم.

وی همچنین خواستار ارتقای آمادگی در سطح استان در برابر حوادث و تهدیدات احتمالی شیمیایی شد و از برگزاری رزمایش ترکیبی با محوریت پدافند شیمیایی در استان خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار