بلند قامتان تیم ملی ایران با کسب پیروزی قاطعانه در مقابل استرالیا در یک قدمی صعود به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‌های جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۷۵۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 22 June 2019
 

دیدار دو تیم ایران و استرالیا از هفته چهارم لیگ والیبال ملت‌های جهان در حضور شش هزار هوادار پرشور با پیروزی قاطعانه 3-0 تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

* ست نخست؛ ایران 25 - استرالیا 19

کسب سه امتیاز پی در پی از زرد پوشان استرالیایی در ابتدای بازی، آن هم بدون از دست دادن امتیاز نشان داد که این تیم به هیچ عنوان در مقابل تیم اول لیگ نمی‌تواند حریف دست و پا بسته‌ای باشد، روحیه و انگیزه مناسب این تیم ته جدولی که از 10 بازی گذشته خود تنها یک پیروزی به دست آورده باعث شد تا در امتیازات نخستین با حفظ فاصله امتیازی مناسب 6-3 از ایران پیش بیافتد اما شاگردان کولاکوویچ با تشویق مثال زدنی تماشاگران توانستند تا در امتیاز فنی اول از حریف پیش افتاده و با نتیجه 8-7 پیروز شوند.

ادامه این رقابت حساس با سرویس‌های خوب پاول ساندرسون همراه شد تا استرالیا 11-9 از ایران پیش افتد. بعد از چند سرویس خوب استرالیایی‌ها این بار نوبت فرهاد قائمی شد که با سرویس خوب خود زمینه کسب یک امتیاز ارزشمند دیگر را برای ایران فراهم کند تا نتیجه بازی 12-12 مساوی شود. رد و بدل شدن امتیازات بین دو تیم با قدر فرصت دانستن قرمزپوشان ایرانی منجر به کسب شانزدهیمن امتیاز ایران مقابل چهاردهمین امتیاز پرتغالی‌ها شد.

امیر غفور که در چند بازی گذشته نیز به عنوان ناجی تیم محسوب می‌شد چهار امتیاز پشت سر هم از خط سرویس به دست آورد تا بار دیگر در لباس مقدس تیم ملی ارزش‌های خود را ثابت کرده و نتیجه بازی را به 19-15 به سود ایران تغییر دهد. روند خوب شاگردان کولاکوویچ تا پایان ست نخست ادامه یافت تا در پایان نتیجه 25 - 19 به سود ملی پوشان ایرانی ثبت شود.

* ست دوم؛ ایران 25 - استرالیا 19

داستان ست نخست در ست دوم نیز تکرار شد، بازی نزدیک دو تیم در ابتدای این دست نیز ادامه داشت اما از امتیاز پنج به بعد ورق بار دیگر به سود تیم میزبان بازگشت تا در ادامه سرویس‌های هدفمند ساموئل والکلر هم به داد تیم میهمان نرسیده و در استراحت فنی اول نتیجه 8-3 به سود ایران رقم زده شود. با وضع موجود روحیه تیمی ملی پوشان به قدری بالا رفت که بازیکنان جوانی همچون علی شفیعی نیز با اعتماد به نفس پشت خط سرویس ایستاده و حتی امتیاز مستقیم از ضربه سرویس را نیز به دست آوردند. در وقت استراحت فنی دوم امتیاز 16 در مقابل 11 امتیاز استرالیایی‌ها ثبت شد.  آبشارهای مهارنشدنی امیرغفور در روی تور و دفاع کم نقص ملی پوشان تا پایان این ست ادامه داشت تا پیروز این دست نیز با نتیجه 25-19 تیم ملی ایران معرفی شود.

* ست سوم؛ ایران 25 - استرالیا 14

 این ست که با کمترین اشتباه شاگردان کولاکوویچ همراه شده بود تیم ملی را به امتیاز 8 در مقابل 2 امتیاز استرالیایی‌ها در وقت استراحت فنی اول رساند. محمد جواد معنوی نژاد نیز که در این دست با پاس‌های روی تور مناسب سعید معروف از فرصت‌های مناسبی برای کسب امتیاز برخوردار می‌شد اشتباهات کمتری داشته و اکثر فرصت‌ها را تبدیل به امتیاز می‌کرد. علی شفیعی نیز که فرصت بیشتری برای نشان دادن توانایی‌های خود به دست آورده بود بازی مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و حتی بازیکنان بلندقامت تیم مقابل را تک دفاع نیز کرد. 

در وقت استراحت فنی دوم ایران 16-8 از استرالیا پیش افتاد تا ضعیف‌ترین عملکرد استرالیایی‌ها در هفته چهارم رقابت‌ها تا بدین جای کار در این ست رقم خورده شود. با اختلاف امتیازی بالای موجود، کولاکوویچ با تغییر بازیکنان اصلی به بازیکنانی همچون جواد کریمی، پوریا یلی و علی اصغر مجرد میدان داد.

با پایان رقابت‌های امروز تیم ملی ایران دهمین برد خود در لیگ والیبال ملت‌های جهان را به دست آورد تا همچنان در صدر جدول این مسابقات قرار گرفته و در یک قدمی صعود به مرحله نهایی قرار گیرد. استرالیا نیز با متحمل شدن این شکست با تنها یک برد به همراه چین در قعر جدول جا خوش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار