معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:
کد خبر: ۷۵۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 23 June 2019
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزايش محسوس دمای استان حدود چهار تا هشت درجه خبر داد و گفت: در پی افزایش دمای استان احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نیز وجود دارد.
 
محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه اطلاعاتی از وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان‌های میانه و جلفا با 35 درجه دمای بالای صفر جزو گرم‌ترین مناطق و شهرستان ورزقان نیز 10 درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهرستان استان بوده است.
 
اشجعی ادامه داد: دمای شهرستان تبریز نیز در گرم‌ترین زمان خود 32 درجه بالای صفر و در سردترین زمان نیز 22 درجه بالای صفر بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: دمای فعلی شهرستان تبریز 26 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش یافته است.
 
وی بیان کرد: با توجه به تقويت و استقرار مركز پرارتفاع جنب به اطلاع ميحاره‌ای از روز يكشنبه تا اواخر هفته جاری دمای هوای استان به طور محسوس افزايش خواهد يافت.
 
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: افزایش دمای هوای استان تا آخر هفته‌ی جاری تداوم خواهد داشت.
 
وی با ارائه‌ی توصیه‌هایی، تشریح کرد: در مصرف بهينه حامل‌های انرژی مدیریت شود و بيماران، سالمندان و كودكان در ساعات اوج گرما از تردد در فضاي باز خودداری کنند، همچنین رعايت نكات ايمنی توسط ادارات و سازمان‌ها و گردشگران به ویژه در زمينه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و خودداری از رفتارهای مخاطره آميز توصیه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :