نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به اینکه تنها ۲ و نیم درصد از منابع آبی دنیا شیرین است، از این رو جلوگیری از هدر رفت این منابع وظیفه ای همگانی است و با مصرف درست و بهینه می توانیم در آن صرفه جویی کنیم.
کد خبر: ۷۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 26 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته صرفه جویی آب در دیدار با مسئولان اداره کل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه حیات همه جانداران وابسته به آب است، گفت: منابع آبی دنیا به ظاهر فراوان در اختیار ماست، اما تنها ۲ و نیم درصد از آب های جهان شیرین است و ۹۷ و نیم درصد آن شور است.

امام جمعه تبریز افزود: قرارگیری کشور ما در کمربند خشک و نیمه خشک و تنوع آب و هوایی مشکلاتی در حوزه آب ایجاد کرده از این رو صرفه جویی در این بخش موضوعی واجب و ضروری است.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه وضو گرفتن، مسواک زدن و دوش گرفتن در مصرف آب زیاده روی شود، گفت: البته به دلیل فرسودگی شبکه آب رسانی شهری و همچنین کم قطر بودن لوله کشی این شبکه اُفت شدید فشار آب و همچنین ترکیدگی های مکرر در سطح شهر تبریز شاهد هدر رفت میزان زیادی از آب شرب هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به نصب پمپ های افزایش فشار آب در برخی مناطق شهری گفت: متاسفانه برای پمپ ها هم در مناطق برخوردار و خاص مورد استفاده قرار میگیرد و مناطق محروم که با اُفت فشار مواجه هستند مورد توجه قرار نمیگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی قدمت لوله کشی های آب در برخی نقاط تبریز را ۲۰ ساله عنوان کرد و گفت: باید برای نوسازی خطوط انتقال آب توجه جدی و تلاش جهادی وجود داشته باشد.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب به اهمیت این نعمت الهی از منظر قرآن پرداخت و گفت: ۶۳ بار لفظ آب در قرآن تکرار شده است.

وی با بیان اینکه آب نقش مختلفی در خاک و طبیعت و درختان و انواع میوه دارد، گفت: نزول آب از آسمان نشانه ربوبیت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان روایتی از امام صادق ادامه داد: آب نشانه معاد و قدرت خداوند متعال است و از منظر امام صادق علیه السلام پایداری دنیا به آتش، آب و نمک وابسته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شریف ترین نوشیدنی در این دنیا و آخرت آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار