با همکاری استانداری و سازمان جهاد دانشگاهی؛
بازرسی و ارزیابی از برنامه‌های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی آذربایجان شرقی، با همکاری استانداری و سازمان جهاد دانشگاهی استان به مدت یک ماه آغاز شد.
کد خبر: ۷۶۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶ 07 July 2019

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی بازرسان اجرای این طرح، اظهار کرد: به تعبیر امام راحل مردم ولی نعمتان ما هستند و باید تلاش کنیم در تمامی سازمان‌ها حقوق شهروندی رعایت شده و مردم تکریم شوند.

بدر شکوهی افزود: بحث حجاب و عفاف و حقوق شهروندی را نمی‌توان از هم جدا کرد و هر دوی آنها با همدیگر ارتباط داشته و جزو حقوق اساسی مردم هستند.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس رای و خواست مردم شکل گرفته و وظیفه اعتقادی ماست که تلاش کنیم حقوق شهروندی در تمامی ارگان ها حفظ شده و حجاب و عفاف ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید کار خود را با دقت تمام انجام دهند تا ضمن رعایت عدالت، حقوق سازمان ها و مردم حفظ شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با سازمان جهاددانشگاهی استان منعقد شده، بازرسی از حدود 102 دستگاه در استان بر عهده این نهاد قرار داده شده است .

شکوهی از تمامی سازمان ها و ادارات خواست نهایت همکاری را با بازرسان داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم رعایت آداب و اصول اخلاقی و رفتاری از سوی بازرسان هنگام مراجعه به ادارات تاکید کرد و گفت: تلاش شده است در اجرای این طرح از بازسان کاربلد و حرفه ای استفاده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار یادآور شد: نظارت‌های مستمری از سوی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور بر نحوه بازرسی‌ها اعمال می شود و تلاش می‌کنیم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم .

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با قدردانی از اعتماد استانداری آذربایجان شرقی به این سازمان در اجرای بازرسی و ارزیابی از برنامه های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی از ادارات استانی و شهرستانی، گفت: انتظار داریم دستگاه های استانی همکاری های لازم را با بازرسان انجام دهند تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرا شده و خروجی آن برای آینده سازمان‌ها مفید باشد.

جعفر محسنی همچنین از پیشنهاد سازمان جهاد دانشگاهی به نماینده وزارت کشور برای الکترونیکی کردن این بازرسی جهت سهولت کار و پیشگیری از اسراف خبر داد و گفت: بازرسان، انتقادات و پیشنهادات خود را منتقل کنند تا نواقص احتمالی موجود در طرح برای سالهای آتی رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :