حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم:
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اجتماع مردمی عفاف و حجاب با بیان اینکه اگرچه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا میکند، گفت: این موضوع مهم برخواسته از اعتقادات و باورهای دینی افراد است و عفاف هم برخواسته از حالات دورنی انسان است.
کد خبر: ۷۶۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 11 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه حاصل عفت، حجاب و پوشش ظاهری است، تصریح کرد: به تعبیری لطیف تر حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

وی با اشاره به آموزه های دینی و اسلامی حجاب را حق الله دانست و گفت: حفظ این واجب الهی اطاعت از خداوند متعال است که اطاعت از وی حقی است که بر بندگان نهاده شده و هر انسانی باید تعبداً این حق را رعایت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجاب را معیار سنجش عبودیت بندگان خدا عنوان کرد و گفت: خواهران با حفظ حجاب می توانند روح بندگی را متجلی کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب به موضوع حجاب توجه زیادی شده و کارهای فرهنگی ارزشمند زیادی انجام گرفته است، ادامه داد: در سال های اخیر بی توجهی های صورت گرفته باعث بدحجابی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضعف در تبیین فرهنگ صحیح اسلام از سوی نخبگان فرهنگی و دستگاه های متولی، عدم برنامه ریزی جامع و هماهنگ در جهت ترویج فرهنگ حجاب، ضعف در معرفی الگوی مناسب از سوی دستگاه های فرهنگی، جنگ نرم گسترده دشمن با شیوه های گوناگون خصوصاً از طریق رسانه ها را از جمله بی توجهی های صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به تصمیم رئیس قوه قضائیه در خصوص نپوشاندن چادر به متهمان زن و جلوگیری از زیر سوال رفتن حجاب برتر تذکری هم به صدا و سیما در خصوص فیلم های تولید و پخش شده داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: صدا و سیما باید در سپردن نقش های منفی به بازیگران محجبه دقت نظر داشته باشد و کسانی که در زندگی عادی پوشش نامناسب دارند در نقش افراد محجبه بازی نکنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مقوله حجاب در ظاهر و باطن جامعه اسلامی اثر گذار است و بانوان جامعه ما همچنان که در تمامی عرصه ها با تأسی از آموزه های دینی رسالت خود را انجام داده اند، در این ساحه نیز به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار