در حکمی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه ؛
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی را به‌عنوان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی منصوب کرد.
کد خبر: ۷۶۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 12 July 2019

به گزارش تابناک تبریز،مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم، اظهار کرد: از زمانی که وارد سازمان اوقاف شدم، همواره درگیری و گرفتاری داشتم و حتی در راه دفاع از موقوفات کل خانه و زندگی‌ام در تهران به آتش کشیده شد، اما سکوت کرده‌ام تا به جای حاشیه‌پردازی‌، امورات را پیش ببریم.

 
حجت‌الاسلام علی مصایبی اظهار کرد: همواره تا حدتوان در راستای وظایف خود سعی و تلاش کرده‌ام، اما گاه مباحثی مطرح ‌شد که شاید برخی اطلاع نداشتند اما برخی‌ها قابل گذشت نیستند، چراکه دانسته کارهایی کردند، در حالی که هیچکدام واقعیت نداشت و ما سکوت کردیم تا کارها را پیش ببریم.
 
وی با اشاره به عملکرد چهار ساله خود در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با تاکید بر این‌که طی این سال‌ها فعالیت گسترده‌ای در اجرای طرح حفظ قرآن کریم داشتیم، گفت: زمان ورود بنده به اداره کل اوقاف، آذربایجان شرقی رتبه ۳۱ طرح حفظ را داشت اما به واسطه فعالیت‌های گسترده در طرح حفظ، در سال ۹۵ ششمین استان ممتاز در این حوزه شد.
 
حجت‌الاسلام مصایبی راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن را دیگر اقدام موثر دانست و افزود: تاکنون حدود ۴۰۰ نفر از طریق این شبکه مجازی حافظ قرآن کریم از یک جزء تا کل قرآن شده‌اند.
 
وی در ادامه از افزایش ۳۶ درصدی جذب هزینه‌های دولتی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و گفت: درآمد‌های نقدی موقوفات از سال ۹۰ تا ۹۳ برابر با ۱۳ میلیارد تومان بود که این میزان طی چهارساله ۹۴ تا ۹۷ برابر با ۴۰ میلیارد تومان شد؛ البته با احتساب درآمدهای غیرنقدی این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
 
وی با بیان این‌که درآمد بقاع متبرکه نیز از سال ۹۰ تا ۹۳ برابر با پنج میلیارد تومان بود، افزود: طی چهار ساله ۹۴ تا ۹۷ این میزان برابر با ۱۰ میلیارد تومان شده است.
 
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که طی این مدت ۵۴۸ فقره رای برای موقوفات اخذ شده است، افزود: ۵۰۰ فقره بر له موقوفات بود و همچنین بعد از ۲۷ سال نیز بر له موقوفات فراهانی( شامل ۳۸ هزار هکتار) رای گرفته شد و وقفیت زمین‌ها اثبات شد.
 
وی با بیان این‌که برای بیش از هزار و ۴۳۰ موقوفه سند تک برگی دریافت کردیم که برابر با شش هزار و ۳۰۰ رقبه است، افزود: طی این مدت در تمامی امام‌زاده‌های استان عملیات عمرانی انجام شده و در حال انجام است.
 
حجت‌الاسلام مصایبی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از جزئیات دریافت طلب‌های اداره کل از ارگان‌ها و... ارائه کرد.
 
وی در خاتمه گفت: برگزاری آیین جزءخوانی در بقاع متبرکه و مصلی امام خمینی(ره)، برگزاری محافل انس با قرآن به‌صورت گسترده در مناسبت‌ها، اعزام افراد واجد شرایط به دوره‌های تربیت مربی در قم، تعامل مناسب و حمایت از موسسات قرآنی، اعزام مربی قرآنی به زندان‌ها، پیگیری راه‌‌اندازی مرکز تخصصی قرآن کریم و... از دیگر افدامات بوده است.
 
مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم گفت: از اعتماد مجدد رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سپاسگزارم و از زحمات و خدمات چهار ساله حجت‌الاسلام علی مصایبی قدردانی می‌کنم.
 
حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی با بیان این‌که احیای موقوفات و پاسداشت از میراث جاودانه گذشته‌ها وظیفه سنگینی است که بر دوش همه ما گذاشته شده است، افزود: باید کمر همت بسته و در راستای بهره‌وری موقوفات و همچنین تحقق بیانه گام دوم انقلاب، قدم برداشته و یاری‌گر دولت نیز باشیم.ایسنا

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار